هیئت دفاع پارلمان عراق: وجود دولت ترکیه یک اشغال و خطر است

علی بنداوی، عضو هیئت دفاعی پارلمان عراق، حضور دولت ترکیه در عراق را اشغال خواند و گفت: این یک خطر بزرگ برای امنیت ملی است و باید آن را از سرزمین خود اخراج کنیم.

علی بنداوی، عضو هیئت دفاعی پارلمان عراق، حضور دولت ترکیه در عراق را اشغال عنوان کرد و گفت: این یک خطر بزرگ برای امنیت ملی است و باید آن را از سرزمین خود اخراج کنیم.

حملات دولت اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان و عراق بدون وقفه ادامه دارد. هواپیماهای شناسایی دولت ترکیه هر روز قتل‌عام می‌کنند. دولت عراق و اقلیم کوردستان در برابر این حملات سکوت کرده‌اند.

ارتش اشغالگر ترکیه دیروز با حمله‌ای تازه توسط هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و مسلح، یک خودرو را در منطقه چمچمال سلیمانیه هدف قرار داد. در این حمله 1 نفر جان باخت و 2 نفر نیز زخمی شدند.

"تهدیدی است برای امنیت عراق"

علی بندوی، عضو هیئت دفاعی پارلمان عراق در گفتگو با روژنیوز، حضور دولت اشغالگر ترکیه در خاک این کشور را تهدیدی برای امنیت عراق دانست. بنداوی اظهار داشت که شورای دفاع و امنیت عراق تحقیقاتی را در مورد این حملات آغاز کرده و بر آن تاکید کرده است.

"سکوت باعث افزایش حملات می‌شود"

علی بندوی با محکوم کردن حمله به خودرویی در چمچمال توسط دولت اشغالگر ترکیه گفت: ترکیه با توسعه حملات علیه تمامیت ارضی عراق قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد. ما به ستاد کل عراق اعلام کردیم که می‌خواهیم یک جلسه امنیتی درباره حملات ترکیه برگزار کنیم. سکوت باعث افزایش حملات ترکیه می‌شود.

"از سرزمین خود اخراج خواهیم کرد"

علی بندوی عضو شورای دفاع و امنیت عراق با تاکید بر اینکه حضور دولت اشغالگر ترکیه در عراق یک اشغالگری است، گفت: حضور ترکیه اشغال و منشا خطر بزرگی برای امنیت ملی است، زیرا حاکمیت عراق را زیر پا می‌گذارد و بخش‌های مختلفی از منطقه را با هواپیما بمباران می‌کند. به همین دلیل تمام تلاش ما برای اخراج این قدرت اشغالگر از سرزمین‌مان خواهد بود.