تداوم جنگ حماس- اسرائیل: شمار کشته شدگان فلسطینی به ٣۵ نفر رسید

جنگ میان حماس و نظامیان اسرائیل در فلسطین ادامه دارد. در حملات اسرائیل به فلسطین حداقل ٣۵ نفر از جمله ١٢ زن فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. در اسرائیل نیز تاکنون ۵ نفر کشته شده‌اند.

به گفته ارتش اسرائیل از غروب دوشنبه تاکنون بیش از ١ هزار موشک از غزه بسوی اسرائیل شلیک شده‌اند.

اسرائیل مدعی است که ٨۵٠ موشک را از طریق سیستم دفاع هوایی خنثی کرده یا به خاک اسرائیل برخورد کرده‌اند. ٢٠٠ موشک نیز به خاک فلسطین برخورد کرده‌اند.

حماس اعلام کرد که در حملات موشکی به تل‌آویو ١١٠ موشک را شلیک کرده است.

سازمان جهان اسلامی که دومین سازمان بزرگ فلسطین است در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دو فرمانده آنان جان خود را در حملات هوایی اسرائیل از دست داده‌اند. جهاد اسلامی اعلام کرده است که صبح روز چهارشنبه ١٠٠ موشک بسوی اسرائیل شلیک کرده است.

جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به تنش‌های میان حماس و اسرائیل خواستار اعلام آتش‌بس شد.

دولت اسرائیل از روز دوشنبه فلسطین را آماج حملات هوایی قرار داده است. برپایه گزارش سازمان بهداشت غزه تاکنون ٣۵ فلسطینی در این حملات کشته شده‌اند که ١٢ زن در میان آنان می‌باشند. همچنین بیشتر از ٢٣٠ نفر دیگر زخمی شده‌اند. چند فرمانده حماس و جهاد اسلامی در میان کشته شدگان قرار دارند.

از سوی دیگر در حملات راکتی فلسطینی‌ها به اسرائیل ۵ اسرائیلی کشته شده‌اند و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل مردم فلسطین را تهدید کرده و گفت:"اهداف بسیاری برای حمله داریم، این تازه آغاز کار است."

اسماعیل هنیه رئیس سازمان جهاد اسلامی اعلام کرد: اگر اسرائیل می‌خواهد به تنش ادامه دهد ما آماده‌ایم مقاومت کنیم. اگر اسرائیل بخواهد جنگ را متوقف کند ما هم آماده‌ایم."