عایشه حسو: از اوجالان می‌ترسند و دست به حمله می‌زنند

ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک ضمن ابراز واکنش به حمله به خانه رهبر خلق کورد عبداله اوجالان اعلام کرد: تلاش می‌کنند که به انقلاب روژآوا که در قالب افکار اوجالان شکل گرفته است ضربه وارد کنند. 

دولت اشغالگر ترک در ۱۶ آوریل سالجاری با هوایپماهای بدون سرنشین خانه‌ای را که رهبر آپو در روستای الپلور از توابع کوبانی مدتی در آنجا به سر برده بود را بمباران نمود. عایشه حسو ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با حملات ترکیه به خانه رهبر آپو با خبرگزاری هاوار نیوز گفتگو کرد. در این گفتگو عایشه حسو اعلام کرد که حمله به میراث معنوی رهبر آپو صورت گرفته است و در این باره افزود: هدف اصلی از این حمله هدف قرار دادن معیارهای انسانی و میهن‌دوستی بوده است. هدف قرار دادن خانه رهبر آپو در روستای الپلور همزمان به معنای هدف قرار دادن اراده زنان آزاد است. تلاش می‌کنند تا اراده آزاد را از میان بردارند. زیرا از رهبر آپو در هراس بوده و به همین دلیل دست به حمله می‌زنند.

بحران دولت

عایشه حسو در بخش دیگری از این گفتگوی کوتاه خود با خبرگزاری هاوار اعلام کرد که پیش از این نیز به ارزش‌های معنوی اوجالان حمله کرده‌اند و در این باره افزود: در زمان مقاومت عصر در عفرین، هواپیماهای ارتش ترک، تصویر رهبر آپو را نیز در منطقه بلبل عفرین مورد هدف قرار دادند. نمی‌توان این تصویر را از ذهن پاک کرد. هدف این حملات کاملا مشخص است. دولت ترک در درون بحران قرار گرفته است. تلاش می‌کنند تا افکار خلق را از این بحران منحرف کنند. از طرف دیگر تلاش می‌کنند تا به انقلاب روژآوا که در چارچوب افکار رهبر آپو نشو و نما یافته و شکل گرفته است ضربه وارد کنند.