بریوان خالد: باید برای حملات خط قرمزی نشان داده شود

بریوان خالد ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی شمال-شرق سوریه گفت: اداره خودمدیریتی شمال-شرق سوریه خط قرمزی برای حملات تبهکاران دفاع الوطنی گذاشته است و ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس امنیت و دستاوردهای منطقه را نقض کند.

چهار روز است که حملات تبهکاران دفاع الوطنی  وابسته به حکومت دمشق در شهر قامشلو ادامه دارند. نیروهای امنیت داخلی شمال-شرق سوریه درچارچوب دفاع مشروع و دفاع از غیر نظامیان به ین حملات پاسخ داده‌اند.

در رابطه با حملات تبهکاران دفاع الوطنی در قامشلو، بریوان خالد ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی شمال-شرق سوریه طی گفتگویی اظهار داشت که هدف این حملات ایجاد اختلاف بین کورد و عرب است. طبق اطلاعات و گزارشاتی که به دست ما رسیده است، نبردها در محله طی و اطراف مدرسه هلکو در جنوب قامشلو تا حوالی عصر گذشته ادامه یافته است.

بریوان خالد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که این حملات نخستین بار نبوده است و در این خصوص افزود: حکومت دمشق گاه و بیگاه از طریق نظامیان و تبهکاران وابسته به خود می‌خواهد که آرامش و امنیت منطقه و دستاوردهای خلق را  با بحران مواجه ساخته و آن را از بین ببرد. ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس امنیت و دستاوردهای منطقه را از میان برداشته و ما مسئول حفظ امنیت در منطقه هستیم. تلاشهای آنان به منظور فتنه‌انگیزی بین کورد و عرب است.

بریوان در ادامه افزود: روز گذشته تبهکاران دفاع الوطنی، کودک ۱۰ ساله‌ای را با نام محمد محمود به شهادت رساندند، بسیاری از غیرنظامیان نیز مجروح شدند. متاسفانه حملات این تبهکاران تهدیدی جدی علیه زندگی غیر نظامیان بوده است. تلاش نیروهای امنیت داخلی اینست که غیر نظامیان را از این منطقه خارج کنند و جان آنها را حفظ کنند.

لازم به ذکر است که تبهکاران دفاع الوطنی در منطقه مرتکب جرایم بسیاری از جمله، قتل، آدم‌ربایی، دزدی و فرووش مواد مخدر بوده‌اند.