حزب اتحاد دمکراتیک: سفر وزیر کشور ترکیه به عفرین نقض موازین بین‌المللی است

مجمع عمومی پ.ی.د سفر وزیر داخلی ترکیه به عفرین را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) در مورد سفر سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه به عفرین و اعزاز بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"از آغاز درگیری‌های سوریه و مداخلات بین‌المللی و منطقه‌ای، دولت ترکیه برای تامین منافع بلند مدت خود، سیاست ویژه‌ای را در پیش گرفته است. دولت ترکیه زیانبارترین و خونخوارترین اشغالگر است، بدون رعایت موازین اخلاقی و انسانی، سیاست‌های نسل‌کشی، جنایات و کلیه قوانین و توافق نامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. با قتل، کوچ اجباری مردم، تخریب و تغییر بافت جمعیتی و استفاده از آب به عنوان سلاحی برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند. اقدامات آن به حد تخریب آرامگاه‌های شهدا و نبش قبور آنها رسیده است، واضح و مبرهن است که این اقدامات جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.

وزیر کشور دولت اشغالگر ترکیه، با نقض فاحش قوانین بین‌المللی، از شهر عفرین و روستاهای شمال حلب بازدید کرده و انگار که این مناطق به استان‌های ترکیه تعلق دارند. این واقعیت سیاست‌های توسعه‌طلبانه ترکیه را آشکار می‌کند. هدف این سیاست‌ها ادغام و ترکی کردن این مناطق مانند لیوا اسکندرون و تحمیل چنین وضعیتی است. همزمان به تشویق گروه‌های تروریستی برای انجام اقدامات غیرقانونی علیه خلق ما در شمال سوریه می‌پردازد.

ما اعضای مجمع عمومی پ.ی.د این اقدام را که بحران سوریه را عمیق‌تر کرده و زخم‌های مردم سوریه را عمیق‌تر می‌کند، همچنین اشغالگری غیرانسانی و تغییرات جمعیتی را به شدت محکوم می‌کنیم.

ما از همه طرف‌ها و دولت‌های درگیر در امور سوریه می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کرده و به این اقدامات پایان دهند. سکوت باعث می‌شود ترکیه به افراط و زیاده‌خواهی خود ادامه دهد. بنابراین تلاش‌های فوری برای یافتن یک راه حل اساسی برای بحران سوریه و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از ترکیه لازم است تا خلق آواره ما بتوانند به وطن و شهر خود برگردند."