جانباختن یک کودک در حمله شبه‌نظامیان وابسته به رژیم بعث در قامشلو

در ادامه حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم بعث سوریه با نام دفاع الوطنی در شهر قامشلو در روژاوای کوردستان دو کودک به سختی زخمی شده بودند که یکی از آنان به دلیل شدت جراحات جانباخت.

علی‌رغم اعلام آتش‌بس روز چهارشنبه، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم بعث سوریه از صبح امروز یکبار دیگر درگیری با نیروهای امنیت داخلی روژاوا را در شهر قامشلو از سر گرفتند.

در پی حملات شبه‌نظامیان بعث در محله الوحده، دو کودک به نام‌های احمد حمود حمود (١۴ ساله) و محمود حمود (١٠ ساله) زخمی شده و به بیمارستان منتقل گردیدند. محمود حمود به دلیل شدت جراحت جانباخت.

چهارشنبه شب با میانجگیری پلیس نظامی روسیه میان شبه‌نظامیان وابسته به رژیم سوریه و نیروهای امنیت داخلی روژاوای کوردستان اعلام آتش‌بس شده بود.

شبه‌نظامیان رژیم بعث بامداد روز پنج‌شنبه با نقض آتش‌بس به نیروهای امنیت داخلی در محله الوحده واقع در جنوب شهر قامشلو حمله کردند.

نیروهای امنیت داخلی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در چارچوب حق دفاع مشروع به هر حمله‌ای پاسخ می‌دهند و درگیری در این محله همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است درگیری در قامشلو با حمله ساعت ٢٢ سه‌شنبه شب (٢٠ آوریل) شبه‌نظامیان دفاع الوطنی به ایست بازرسی نیروهای امنیت داخلی در محله «طی» آغاز شده بود.

در این حمله یک عضو نیروهای امنیت داخلی به نام ملهم عثمان به شهادت رسیده بود.