جبهه الاکراد: دولت ترکیه مرتکب جنایت جنگی می‌شود، جامعه‌ی بین‌المللی باید در این شرایط دخالت کند

فرماندهی کل جبهه الاکراد خاطرنشان کرد که جنایات اشغالگری دولت ترکیه در سوریه، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. همچنین از جامعه‌ی بین‌الملل درخواست نمود تا به وظایف انسانی و قانونی خود عمل کنند.

فرماندهی کل جبهه الاکراد امروز در سایت رسمی مجلس نظامی منبج بیانیه‌ای منتشر کرد.

فرماندهی در بیانیه‌ی خود جنایت اشغالگری ترکیه در شهرها و مناطق سوریه را محکوم کرده و در ادامه در مورد جمع کردن تروریست‌ها در مناطق و شهرهای اشغال شده هشدار داد.

فرماندهی جبهه الأکراد در ادامه‌ی بیانیه خود از جامعه‌ی بین‌الملل خواست تا در مقابل ترکیه اقدام کنند.

بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

"از اشغال عفرین، گری سپی، سریکانی، جرابلس، عزاز، باب و ادلب توسط دولت اشغالگر ترکیه چندین سال گذشت. این مناطق همگی ویران و تخریب شدند و آسیب‌های بسیاری به آنها وارد شد.

حکومت اشغالگر ترکیه همه‌ی این جنایات را تحت عناوینی مانند"درع الفرات، شاخه‌ی زیتون، ارتش میهنی" و با پشتیبانی نیروهای نظامی خود که از سلاح‌های ناتو استفاده می‌کنند، انجام داده و به شهرها و مناطق سوریه حمله نمود. در نتیجه‌ی این حملات خانه‌های مردم را ویران کرده و آن‌ها را به اجبار آواره نمودند و به مناطق دیگر کوچاندند.   تخریب خانه‌ی غیرنظامیان، تغییر دموگرافی منطقه، ترکی نمودن هویت مردم، اجباری نمودن آموزش به زبان ترکی در مدارس، تغییر شهرها و اسامی کوچه‌ها و مدارس به نام‌های ترکی و گسترش فرهنگ ترکیه از اقدامات اشغالگران در مناطق اشغال شده در این چند سال است.

همچنین دولت ترکیه علیه مردم منطقه جنگ داخلی ایجاد کرده و آب علوک را به روی مردم حسکه می‌بندد. همچنین اجازه نمی‌دهد که آب رود فرات جریان پیدا کند. حکومت ترکیه با این اقدامات قوانین بین‌المللی و منطقه‌ای را نقض کرده است.

ما به عنوان جبهه الاکراد اعلام می‌کنیم، این جنایات، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت هستند. ما در مورد بکارگیری شهرهای اشغال شده به عنوان مراکز ترور هشدار می‌دهیم.

ما از جامعه‌ی بین‌المللی و همه‌ی سازمان‌های حقوقی و بشری درخواست می‌کنیم که به وظیفه انسانی، اخلاقی و قانونی خود عمل کنند تا به مردم حسکه آب برسد و اجازه جاری شدن رود فرات را بدهند. زیرا این اقدامات دستیابی به حل سیاسی در سوریه را با مانع روبرو کرده و بحران‌ها را عمیق‌تر می‌کنند.

ما اعلام می‌کنیم که همراه خلق خود در همه‌ی شهرها و مناطق اشغال شده هستیم. تا آزادسازی همه‌ی مناطق اشغال شده به مبارزات خود ادامه می‌دهیم. ما خواهان اتحاد و همبستگی خلق و خاک سوریه هستیم."