پاکسازی کامل محله «طی» قامشلو از لوث مزدوران دفاع الوطنی

نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه پس از چند روز جنگ با مزدوران دفاع الوطنی رژیم بعث سوریه در محله «طی» شهر قامشلو، کنترل این محله را به تمامی بدست گرفتند.

مزدوران دفاع الوطنی رژیم سوریه شامگاه ٢٠ آوریل /٣١ فروردین به ایست‌های بازرسی نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در منطقه الوحده آتش گشودند و در پی آن جنگ با این گروه مزدور آغاز شد.

علی‌رغم آنکه چند بار میان گروه دفاع الوطنی و نیروهای امنیت داخلی اعلام آتش‌بس شده بود اما این گروه با نقض آن به حملات خود ادامه دادند.

سرانجام در ٢۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت با نظارت روسیه و نیروهای سوریه دمکراتیک آتش‌بس تازه‌ای در قامشلو اعلام شد، اما چند ساعت پس از آن یکبار دیگر مزدوران دفاع الوطنی حملات خود را از سرگرفتند و جنگ سختی در محله «طی» آغاز شد.

نیروهای امنیت داخلی در پاسخ به این حملات عملیات گسترده‌ای را علیه این گروه مزدور آغاز کردند و علاوه بر کنترل مدرسه عباس علوی که از سوی این گروه به عنوان مرکز امنیتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، اطراف منبع آب و تمامی محله «طی» را از لوث مزدوران وابسته به رژیم بعث پاکسازی کردند. این منطقه از این پس به شیوه‌ای رسمی تحت کنترل نیروهای امنیتی دولت قرار می‌گیرد.

نیروهای امنیت داخلی سپس عملیات پاکسازی را در جنوب قامشلو ادامه دادند و کنترل تمامی این منطقه را بدست گرفتند.

اعلام شد که از این پس نقاط ایست و بازرسی نیروهای دولت سوریه تنها در دو نقطه محله «زنود» جنوب قامشلو و محله «طی» باقی می‌ماند.