صالح مسلم: حملات روی داده در قامشلو دسیسه‌های روسیه و دمشق هستند

صالح مسلم عضو شورای ریاست پ.ی.د اعلام کرد که حملات نیروهای وابسته به دمشق در قامشلو، در نتیجه بازی‌های روسیه و حکومت دمشق بوده و در این باره اظهار داشت: با این حملات تلاش می‌کنند تا پیش از زمان انتخابات، بتوانند میزان محبوبیت و آرای خود را افزایش دهند.

شهر قامشلو در چند شب گذشته صحنه برخورد نیروهای امنیت داخلی روژاوا با شبه‌نظامیان وابسته رژیم بعث با نام دفاع الوطنی بوده است. در جریان این برخوردها یکی از اعضای نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده و برخوردها از صبح امروز از سر گرفته شده‌اند.

صالح مسلم از اعضای شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با این برخوردها اعلام کرد که حملات نیروهای دفاع الوطنی به موضع روسیه ارتباط دارد. صالح مسلم در ادامه اظهار داشت: هدف از این حملات از بین بردن ثبات و صلح در روژآوا بوده و در ادامه گفت: بدون تردید این حملات چه از سوی روس‌ها یا از سوی حکومت سوریه باشند، اولین و آخرین حمله نیستند و نخواهند بود. با ایجاد این برخوردها این نیروها تلاش می‌کنند که بی‌اعتمادی در میان خلق را افزایش دهند و خلق را ترسانده و از سوی دیگر حضور خود را اعلام کنند. اکنون کاملا اشکار است که این برخوردها را چرا انجام می‌دهند.

صالح مسلم در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص این برخوردها اظهار داشت که حکومت دمشق تلاش می‌کند تا این با این حملات میزان آرای خود را در جریان انتخابات افزایش دهد. نزدیک شدن زمان انتخابات مبنای این حملات دولت اسد است. زیرا دولت دمشق احساس می‌کند با اعلام حضور خود در منطقه از این طریق، خلق به پای صندوق رای رفته و میزان مشارکت می‌تواند افزایش پیدا کند. با اعمال فشار و سرکوب تلاش می‌کنند انتخابات را گرم کنند. تلاش می‌کنند دست به تبلیغات بزنند و اعلام حضور کنند. اما این نگاه از اساس اشتباه است. این بازی، بازی‌های روسیه و دمشق هستند. روس‌ها عین این اقدامات و بازی‌ها را در شهبا و عین عیسی نیز انجام داده‌اند. با عقب‌نشینی موضعی و موقتی خود خواستند امتیازاتی بگیرند. اما بازگشتند. با چنین اقداماتی نه به روسیه و نه به دمشق اعتمادها افزایش پیدا نمی‌کند. اما از طرف دیگر این به این معنا نیست که نیروهای ما در ضعف باشند.

خلق هوشیاری و آگاهی دارد

صالح مسلم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت این اقدامات هیچگاه در مسیر منافع خلق در منطقه نبوده و هشدار داد: ارتباطات حکومت دمشق با دولت ترک بر اساس از میان برداشتن ثبات و صلح در منطقه استوار است. هر دو حکومت نیز تلاش می‌کنند تا بی‌اعتمادی را در میان خلق‌های منطقه نسبت به خودمدیریتی ایجاد کنند. این اقدامات در راستای ثبات نیست. خلقمان لازم است نسبت به این اقدامات هوشیار باشند.