فوزا یوسف: اظهارات لاورف نشان می‌دهد روسیه سیاست‌های رژیم ترکیه در سوریه را می‌پذیرد

فوزا یوف از زنان جوان خواست تا سازماندهی خود را تقویت کنند و سطح مبارزات خود علیه جنگ ویژه دولت ترکیه را گسترش دهند. فوزا یوسف افزود:"از اظهارات لاورف می‌توان نتیجه گرفت روسیه با سیاست تغییر دمگرافی سوریه از سوی دولت ترکیه موافق است."

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در چهارمین کنگره اتحادیه زنان جوان که از صبح امروز در شهر رمیلان آغاز شده است سخنانی ایراد کرد.

فوزا یوسف گفت:"ما مرحله‌ای حساس و مهم را پشت‌سر می‌گذاریم. از اینرو باید مباحث و تصمیم‌های ما در مورد مرحله پیش رو در خصوص نقشه‌های دشمن علیه خلقمان و اشغالگران تأثیرگذار باشند."

یوسف افزود:"دولت ترکیه و همدستان آن، همچنان امنیت مناطق ما را تهدید می‌کنند. بنابر اظهاراتی که در روزهای اخیر شنیده‌ایم درصدد هستند یکبار دیگر به غیرنظامیان حمله‌ور شوند. جنگ نه تنها علیه خلق کورد بلکه علیه تمامی خلق‌های منطقه است. دولت ترکیه خطر بزرگی برای امنیت بشریت در سطح جهان است.

فوزا یوسف به تلاش‌های مذبوحانه رژیم ترکیه برای تکرار سناریوهای اشغال عفرین، سریکانی و گرسپی اشاره کرده و افزود:"هدف دولت ترکیه این است که به موجودیت کورد، سریانی و ارمنی‌ها پایان دهد. از اینرو ما اعلام می‌کنیم که سیاست‌ کشتار و اشغالگری تازه‌ای در سوریه در حال اجراست. تمامی نیروهای مخالف اشغالگری باید مقاومت کنند و از خلق‌های شمال و شرق سوریه محافظت به عمل آورند."

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد دمکراتیک در مورد بیانیه سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه گفت:"اظهارات لاورف نشان می‌دهد که روسیه حملات دولت ترکیه علیه خلق‌هایمان در سوریه را پذیرفته است و از تجزیه سوریه و تغییر دمگرافی مناطق از طریق مزدوران ترکیه حمایت می‌کند. بنابراین بیانیه‌های وی به معنی حمایت روسیه از سیاست‌های ترکیه است. جامعه بین‌المللی نباید به ابزار جنایت‌های دولت ترکیه علیه خلق‌ها مبدل شوند."

فوزا یوسف از جوانان خارج از میهن خواست تا با بازگشت به میهن برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن تلاش کنند و افزود:"جوانان باید پیرامون جامعه جمع شوند و از دستاوردها صیانت به عمل آورند."

فوزا یوسف در پایان زنان جوان را فراخواند سازماندهی خود را گسترش دهند.