پیام قدردانی جنبش جامعه دمکراتیک به مدافعان خلق ایزدی ی.ب.ش و ی.ژ.ش

جنبش جامعه دمکراتیک به مناسبت ۶مین سالگرد حملات علیه شنگال بیانیه‌ای منتشر  کرد و به مبارزان ی.ب.ش و ی.ژ. ش درود فرستاد که از شنگال محافظت می‌کنند.

جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (تَو-دَم) به مناسبت ۶مین سالگرد قتل‌عام شنگال که تبهکاران داعش در سوم آگوست ۲۰۱۴ علیه جامعه‌ی ایزدی انجام دادند، بیانیه‌ای منتشر کرد.

تَو-دَم قتل‌عام شنگال و جنایات غیراخلاقی تبهکاران داعش علیه زنان و جامعه‌ی ایزدی را محکوم کرد و اعلام نمود؛"هدف تبهکاران از این قتل‌عام و جنایاتی که مرتکب شدند، پاکسازی ایزدی‌ها و فرهنگ تاریخی و قدیمی آنها بود."

تَو-دَم در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود گفت،" گروه‌های تبهکار از هرگونه سلاح ممنوعه استفاده کردند و به شیوه‌ای وحشیانه و به دور از ارزش‌های بین‌المللی دست به قتل‌عام زدند. تَو-دَم اعلام کرد؛"تبهکاران میان زن و کودک و سالمندان تفاوتی قائل نشدند. حتی مکان‌های تاریخی هم از دست آنها در امان نماند."

جنبش جامعه دمکراتیک در ادامه به آنچه تبهکاران نمی‌توانستند در شنگال انجام دهند اشاره کرد و اعلام نمود:"پشتیبانی گروههای تبهکار اردوغان از حملات به شنگال برای این بود که شنگال و ایزدی‌ها را به کل نابود کنند، اما به دلیل مقاومت فرزندان جنبش آزادی کوردستان موفق نشده و شکست خوردند."

تَو-دَم به مقاومت‌گران یگانهای مدافع شنگال (ی.ب.ش) و یگانهای زنان شنگال (ی.ژ.ش) درود فرستاد و یادآور شد که مبارزان مقاومت افسانه‌ای انجام دادند و از شنگال محافظت کردند و گفت:"قهرمانی‌هایی که در شنگال انجام شد به رهنمون راه امروزمان تبدیل شد".

جنبش جامعه دمکراتیک (تَو-دَم) در پایان به جامعه‌ی ایزدی و خانواده‌ی ایزدیانی که قربانی این قتل‌عام شدند، تسلیت گفت و حمایت خود را از جامعه‌ی ایزدی تا پایان یافتن حملات علیه این جامعه اعلام کرد.