خطرات حمله‌ی اشغالگرانه تازه رژیم ترک به شمال سوریه

ایالات متحده آمریکا از اداره خودگردان شمال - شرق سوریه و از رژیم اشغالگر ترک درخواست کرده است به آتش‌بس اکتبر ٢٠١٩ متعهد باشند.

چند روز گذشته آژانس خبری NorthPress در شمال-شرق سوریه اطلاع داد که دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن در حال تدارک و زمینه‌سازی برای حمله به منبج، عین عیسی و تل‌تمر هستند.

این آژانس همچنین سخنان باظران نظامی را نیز بازتاب داده است که تدارکات و زمینه‌سازی برای حمله به عین عیسی از سوی ترکیه و تبهکاران وابسته به آن کاملا جدی است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر SOHR نیز سه روز قبل اطلاع داده بود که در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در جریان ماه گذشته، ٧ هزار نفر در عین عیسی و روستاهای اطراف آن آواره شده‌اند.

در چنین وضعیتی نیروهای سوریه دمکراتیک نیز به منظور تحقق نظارت بر آتش بس ٩ اکتبر ٢٠١٩ و امنیت جاده M4 به توافق رسیده‌اند. روز گذشته نیز دولت ایلات متحده آمریکا از طریق سفارتخانه خود در دمشق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که آمریکا از تمامی گروه‌ها درخواست می‌کند که با هوشیاری عمل کرده و وضعیت را بدون تنش حفط کرده و آتش‌بسی را که در اکتبر سال ٢٠١٩ منعقد شده است حفظ نمایند. در جریان برخوردهای اخیر  در عین عیسی ٢ سرباز ارتش ترک در روز پنج‌شنبه کشته شدند. در جریان برخوردها و توپباران اطراف سریکانی در دو روز گذشته نیز ٣ نظامی ترک و ٣ تبهکار وابسته به دولت اشغالگر ترک کشته شده بودند.