امینه عمر: روسیه خواستار واگذاری عین عیسی به رژیم سوریه است

امینه عمر رئیس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک اعلام کرد که دولت روسیه نیروهای سوریه دمکراتیک را تحت فشار قرار داده است تا عین عیسی را به رژیم سوریه واگذار کنند.

ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش حملات خود به عین عیسی را افزایش داده‌اند. رژیم ترک از زمین و هوا به عین عیسی حمله‌ور شده است. مشخص شد که حملات تروریست‌های وابسته به ترکیه با موافقت دولت روسیه صورت می‌گیرند.

امینه عمر رئیس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک (م.س.د) در گفتگو با خبرگزاری هاوار اعلام کرد که رژیم ترکیه با تداوم حمله به مناطق شمال-شرق سوریه درصدد است مناطق تازه‌ای را به اشغال خود درآورد. امینه عمر افزود:"رژیم ترک می‌خواهد امنیت و استقرار در این منطقه را از میان بردارد و کنترل جاده بین‌المللی M4 را در دست گیرد و به این ترتیب رابطه میان مناطق شمال و شرق سوریه را از همدیگر قطع کند.

روسیه به تعهدات پایبند نیست

عمر خاطرنشان کرده است که روسیه مسئول حملات رژیم ترکیه به عین عیسی است و افزود:"روسیه مسئول است از عین عیسی در مقابل حملات ترکیه محافظت کند".

رئیس مشترک م.س.د افزود، روسیه به تعهدات خود عمل نمی‌کند و از حملات ترکیه ممانعت به عمل نمی‌آورد، بلکه بر خلاف تعهدات به عمل آمده ق.س.د را تحت فشار قرار داده است تا این شهر را به رژیم سوریه واگذار کند."