بیلان حملات ارتش ترک در ۵۰ روز گذشته: ۵ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر نیز مجروح شده‌اند

مرکز ثبت جنایات جنگی در شمال-شرق سوریه اعلام نمود که در ۵۰ روز اخیر در مناطق شمال-شرق سوریه، بیش از یکصد جنایت ارتش اشغالگر ترک را ثبت کرده است. در نتیجه این حملات، ۵ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

در نتیجه حملات ارتش اشغالگر ترک به مناطق  شمال-شرق سوریه ۵ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر نیز مجروح شده‌اند، از این مجروحان نیز ۵ نفر دچار فلج شده‌اند.

در رابطه با این موضوع، مرکز ثبت جنایات جنگی در شمال-شرق سوریه بیانیه‌ای را منتشر کرده و جنایات ارتش اشغالگر ترک را فاش کرده است.

مرکز ثبت جنایات جنگی در شمال-شرق سوریه در آغاز بیانیه خود با اشاره به تعداد حملات ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن اعلام نموده است: تعداد حملاتی که در منطقه و روستاهای منطقه رقه، شهرک عین عیسی، روستاهای حسک، تل تمر و منطقه زرگان روی داده‌اند تا کنون به ۶۷ حمله رسیده است. همزمان شمار شهروندانی که در این منطقه ناچار به ترک خانه‌های خود شده‌اند، به ۵ هزار نفر رسیده است، ۶ روستا کاملا تخلیه شده و ۵ غیرنظامی به قتل رسیده و ۲۲ نفر نیز مجروح شده‌اند، که از این شمار نیز ۵ نفر کاملا فلج شده‌اند.

مرکز ثبت جنایات جنگی همچنین اعلام کرده است که خطر اصلی علیه هزاران غیرنظامی کمپ عین عیسی بر قرار است که نزدیک به ۱۰ هزار آواره را در خود جای داده ست و مرتبا گلوله باران می‌شود.

جنایات جنگی

مرکز ثبت جنایات جنگی در ادامه بیانیه خود اظهار داشته است که ما دوباره تاکید می‌کنیم که نیروهای ترکیه و گروه‌های تبهکار وابسته به آن، منویات ارتش اشغالگر ترک را به اجرا در آورده و جنایاتی که این گروه‌ها مرتکب می‌شوند در مقابل دیدگان ارتش ترک روی می‌دهد، اما بر اساس تصمیمات شورای عالی امنیت ۲۱۳۹ و ۲۲۵۴، که به آتش بس اشاره می‌کنند، این موارد جزو جنایات جنگی محسوب شده و به هیج عنوان مایه قبول نیست. ارتش ترک بسیاری از قوانین بین‌المللی مربوط به حقوق بشر را نقش کرده است، و همزمان با قتل و جنایت، مواد ۷ و ۸ قانون روم را نیز نقض کرده است، به همین دلیل است که دست به ارتکاب جنایات جنگی علیه بشریت دست زده است. همچنین دولت ترک پیمان اتش‌بس بین امریکا و روسیه را که خود نیز امضا کرده است، نقض کرده است.

مرکز ثبت جنایات جنگی در شمال-شرق سوریه همچنین تایید کرده است که بر اساس ثبت جنایات دولت ترک در روزهای اخیر علیه عین عیسی، گری سپی، روستاهای تل تمر و شمال رقه، پنج غیر نظامی جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر نیز جراحت‌هایی را برداشته و ۵ نفر نیز کاملا فلج شده‌اند. مرکز ثبت جنایات جنگی در شمال-شرق سوریه در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده است که در جریان ماه دسامبر و نوامبر ۲۰۲۰ ارتش ترک و گروههای مسلح وابسته به اپوزیسیون سوریه و وابسته به ترکیه، ۷۶ بار به ۱۲ روستای، عین عیسی و کمپ آن حمله کرده‌اند. این مرکز در رابطه با هدف این حملات گفته است: در نتیجه این حملات بسیاری از ساختمان‌های منطقه ویران شده و با موشک به مرکز برق نیز حمله کرده‌اند، دو مدرسه و همچنین یک مرکز بهداشتی نیز گلوله‌باران شده‌اند. در نتیجه این حملات ده‌ها خانواده ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده و ۶ روستا نیز کاملا تخلیه شده‌اند.