ابراهیم قفتان: لازم است اشغالگری ترک بر سرزمین سوریه خاتمه پیدا کند

ابرهیم قفتان رئیس حزب سوریه آینده خاطرنشان ساخت که دولت ترک تلاش می‌کند تا امپراتوری عثمانی را بار دیگر احیا کرده و در این باره اظهار داشت: اما تاریخ به عقب نمی‌رود بلکه رو به آینده است، باید اشغالگری ترک در خاک سوریه خاتمه یابد.

ابراهیم قفتان در رابطه با حملات دولت ترک به مناطق سوریه، با خبرگزاری هاوار گفتگو کرده و اظهار داشت: فعالیت مدنی ما پیامی برای حکومت دمشق و تمامی طرف‌های دیگر در سوریه است که به جای نشستن بر میز مذاکرات و تلاش برای نوشتن قانون اساسی جدید، به فکر دست‌یابی به راه حلی در سوریه باشد.

قفتان اظهار داشت که لازم است دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن از خاک سوریه اخراج شوند تا دیگر مناطق را در که نتیجه خون بسیاری از شهدا آزاد شده‌اند، بار دیگر اشغال نکنند. ابراهیم قفتان در ادامه سخنان خود اعلام کرد که دولت ترک تلاش می‌کند امپراتوری عثمانی را بار دیگر زنده کرده و در این باره افزود: اما تاریخ رو بسوی آینده دارد، به عقب باز نمی‌گردد. در این گفتگو قفتان تایید نمود که لازم است ساکنان منطقه و تمامی سوری‌ها یا موضعی عاقلانه در مقابل ذهنیت دولت ترک استعمارگر مبارزه کنند.

قفتان به اشاره به اختلافات بین‌المللی در رابطه با سوریه اظهار داشت: تمامی این کشورها به منظور دست‌یابی به منافع خود در سوریه حضور دارند، از آمریکا گرفته تا روسیه و دولت ترک؛ اما در این باره حزب سوریه آینده براین باور است که باید سوریه به شیوه‌ای غیر متمرکز اداره شود و وارد دمکراسی شود. دولت اشغالر ترک و تبهکاران وابسته به این کشور بیش از ۶ هفته است که مناطق عین عیسی و روستاهای آن را به طور سنگین گلوله‌باران می‌کنند. هدف از تداوم این حملات نیز اشغال روستاهای منطقه و قطع راه ارتباطی M4 است.