اعلام هویت عاملان انفجار در شهر حسکه

یکی از اعضای گروه دفاع الوطنی وابسته به حکومت دمشق از عامل مسئول در بمب‌گذاری شهر حسکه نام برده و اعلام کرد که هدف این اقدامات از بین بردن ثبات و آرامش در منطقه است.

روزهای اخیر شهرهای شمال-شرق سوریه خصوصا قامشلو و حسکه سوریه شاهد وقوع بمبگذاریهایی بوده‌اند. عاملان این بمبگذاری‌ها تا کنون ناشناس بوده‌اند.

در همین رابطه آژانس خبری هاوار با یکی از عاملان این بمبگذاری‌ها گفتگویی را انجام داده است.

محمد محمود عبید مسئول گروهی از افراد مسلح وابسته به حکومت دمشق با نام دفاع الوطنی شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۳ به این گروه پیوسته است. این فرد متولد سال ۱۹۷۷ است. این فرد که با نام اولا شناخته می‌شود و در فوریه گذشته در شهر حسکه دستگیر شده است. طبق اعترافات این شخص، گروه مسئول این بمب‌گذاری‌ها در شهر حسکه، وابسته به گروه دفاع الوطنی و تحت نظر یکی دیگر از افراد این گروه به نام عبدالقادر حمو بوده است.

اولا در این باره خاطرنشان ساخت این گروه مرکب از ۴ نفر بوده است. یک عضو مسئول رساندن دستورات لازم بوده است، یک عضو دیگر مسئول ساخت مواد منفجره و دو نفر نیز مسئول بمب‌گذاری و انفجار بوده‌اند.

دفاع الوطنی گروهی مسلح است که وابسته به حکومت دمشق بوده و معمولا تحت عنوان مبارزه با دشمنان سوریه دست به غارت، دزدی می‌زنند. این افراد ماهانه مبلغی بین ۴۰ تا ۸۰ لیره مواجب دارند. این گروه مستقیما تحت نظارت و فرامین سازمان اطلاعات سوریه بوده و هدف اصلی آنها از بین بردن ثبات و آرامش در منطقه است.

اولا در اعترافات خود اظهار داشت که انفجارهایی که در شهر حسکه روی داده‌اند به فرمان عبدالقادر حمو بوده و در این باره اظهار داشت: شخصی با نام عبدالقادر حمو به عنوان مسئول نخست سازمان اطلاعات سوریه در حسکه به فعالیت مشغول است. تمامی رویدادهای شبیه به این بمب‌گذاری‌ها با هدف بر هم زدن نظم و ثبات منطقه بوده است.

گروههای مسلح وابسته به حکومت دمشق با نام دفاع الوطنی آگاهانه و به منظور بر هم زدن امنیت شهرهای حسکه و قامشلو دست به این اقدامات می‌زنند.  این کار را نیز از طریق هدف قرار دادن غیر نظامیان، هدف قرار دادن نقاط کنترل نیروهای امنیت داخلی خودمدیریتی انجام می‌دهند. آخرین نمونه از این اقدامات در منطقه امنیتی شهر حسکه در ۳۱ ژانویه روی داد.