آلدار خلیل: نیروهای توطئه‌گر مسئول زندگی رهبر آپو هستند

آلدار خلیل عضو کمیته ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص وضعیت سلامتی رهبر آپو اعلام کرد که در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای رهبر آپو دولت ترک و نیروهای توطئه‌گر مسئول خواهند بود.

آلدار خلیل عضو کمیته ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در خصوص شایعات منتشر شده در خصوص سلامتی و زندگی رهبر آپو از تمامی کوردستانیان و دوستان خلق کورد درخواست نمود که در مقابل وضعیت و سلامتی رهبر خلق کورد هوشیار باشند. آلدار خلیل در خصوص اهداف دولت ترک در خصوص انتشار این گفته‌ها افزود: درصدد هستند که رهبر آپو را از میان بردارند. می‌خواهند با آن گفته‌ها و شایعات به بسترسازی و عادت دادن خلق دست بزنند.

آلدار خلیل در ارزیابی‌های خود با اشاره به معنای نوروز نیز اظهار داشت که نوروز مبنای زندگی و حیات جدید است. خلقمان و خلق‌های منطقه با مبارزه مشترک بار دیگر باید آتش نوروز را برافروزند.

در بخش دیگری از سخنان خود آلدار خلیل در خصوص اطلاعاتی مبنی بر درخواست اپوزیسیون به اصطلاح میهنی سوریه برای برگزاری جشن نوروز با شورای میهنی کورد در عفرین نیز گفت: لازم است که شورای میهنی کورد سوریه هویت خود را مشخص کند. در آنصورت است که باید مواضع ملی خود را نیز نشان دهد. امکان ندارد که با دشمن در خصوص میهن‌دوستی سخن گفت.

مبارزه با روح آتش نوروز ادامه خواهد یافت

آلدار خلیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که مبارزه آنها با روح نوروز تداوم یافته و در این باره افزود: سالیان درازی است که خلق کورد در منطقه معنا و موجودیت خود را در آتش نوروز یافته‌اند و مبارزه را همیشه با آتش نوروز نمایش داده‌اند. در سال‌های اخیر خلق برای دست‌یابی به آرمان‌ها و اهداف خود، برای دست‌یابی به آزادی و ایجاد سیستمی دمکراتیک و دست‌یابی به معنای نوروز بدون توقف مبارزه را ادامه داده است. ده سال قبل خلق‌های منطقه فریاد آزادی سر دادند. انقلاب ما در ماه مارس آغاز شد. این فراخوان برای دو مسئله به پاسخی شایسته تبدیل شد: حکومت دمشق که نمی‌خواست تغییراتی را ایجاد کند و دوم: دولت ترک که می‌خواست مانع  از پیشرفت پروژه ملت دمکراتیک شود. تا کنون این مبارزه با روح آتش نوروز ادامه پیدا کرده است.

از میان برداشتن داعش گشودن درهای انقلاب شمال-شرق سوریه برای تمام جهان است

آلدار خلیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات صورت گرفته علیه مناطق شمال-شرق سوریه گفت: به رغم حملات، انقلاب قدم به قدم به پیش می‌رود و در این باره افزود: ما در فرایندی دشوار و انقلابی قرار داریم. در بعد امنیتی، اقتصادی با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کنیم و این مشکلات هنوز نیز ادامه دارند. در این فرایند نیز در مواقعی ضربه وارد می‌شود و در مواقعی نیز پیروزی و موفقیت کسب می‌شود.

شورای میهنی کورد در سوریه نمی‌تواند ادعای میهن‌دوستی داشته باشد

آلدار خلیل با اشاره به اشغالگری در عفرین نیز اظهار داشت: در روزهای منتهی به نوروز احساس اشغالگری در عفرین بیش از هر زمان دیگری درک می‌شود. نوروز پیروزی و آفرینش است. ادامه انقلاب و پیروی ماست. ما مبارزه خود را ادامه داده و مناطق اشغال شده را نیز در نهایت آزاد می‌کنیم. نیروهای رهایی‌بخش عفرین علیه اشغالگران هر روز دست به عملیات می‌زنند. روزهای بعد از نوروز مصادف با پیروزی بر داعش هستند. این پیروزی هدیه و شادباش روژآوا برای تمامی جهانیان بود. این پیروزی مهم صدها سال باید در خاطره خلق باقی بماند. در واقع در اینجا انقلابی در جریان است که روز به روز گام‌های بزرگ برای دست‌یابی به هدف برداشته می‌شود.

آلدار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشغالگری در عفرین افزود که دولت ترک در عفرین به عنوان نخستین قدم، مجسمه کاوه آهنگر را تخریب کرد. با این کار تلاش کردند تا نماد مقاومت و مبارزه، اتحاد خلق‌ها و خلق کورد، نماد بازخیزی نوین را از میان برداشتند. پیام نابودی را به خلق کورد دادند. اما نوروز در این میان این روند و در جریان انقلاب برای تمامی عناصر و مولفه‌های سوریه به مایه‌ای برای قدرت تبدیل شده است.

آلدار خلیل عضو کمیته ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در ادامه سخنان خود با اشاره به ضحاکان زمان در قرن ۲۱ اظهار داشت:  در قرن ۲۱ با ضحاکان بیشماری مواجه هستیم.  ضحاکان بر خلق‌های فرودست همچنان ستمکاری می‌کنند. تاریخ منطقه نیز به اشتباه نوشته شده است. فرهنگ‌ها را در آن به اشتباه تحریف کرده‌اند و روزانه علیه خلق‌ها دست به حمله می‌زنند. در بعد اقتصادی نیز تلاش می‌کنند که جامعه را تخریب کنند و ارتباطات اجتماعی را از میان بردارند.

آلدار خلیل عضو کمیته ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تبهکاران اپوزیسیون به اصطلاح میهنی سوریه و شورای میهنی کورد در سوریه مبنی بر برگزاری مراسم جشن نوروز اظهار داشت: شورای میهنی کورد  در جایگاهی قرار گرفته است که به میهن‌دوستی تعلق ندارد. جبهه اینکه اکنون به عضویت آن درآمده‌اند، جبهه‌ای است که اعضای آن سرزمین ما را اشغال کرده‌اند. موجودیت ما را در عفرین نابود می‌کنند. در حال تغییر دموگرافی منطقه هستند. تلاش می‌کنند تا هویت تمامی این مناطق را تغییر دهند. و اکنون شورای میهنی کورد سوریه در کنار آنها قرار گرفته است. رفقای شورای میهنی کورد در سوریه نمی‌گویند که عفرین اشغال شده است، می‌گویند که عفرین آزاد شده است. این ما هستیم که می‌گوییم عفرین اشغال شده است. لازم است که شورای میهنی کورد شناسنامه و هویت خود را مشخص کند. اگر شورای میهنی کورد می‌خواهد که واقعا مانند یک میهن‌دوست ملت خود را حفظ کند، اتحاد ملی را ایجاد کند، در آنصورت است که می‌تواند هویت خود را بازتاب دهد، مشخص کند. امکان ندارد که شورای میهنی کورد سوریه هم با دشمن باشد و هم خود را میهن‌دوست خطاب کند.

شورای میهنی کورد نباید به ابزاری برای بی‌معنا کردن نوروز تبدیل شود

آلدار خلیل عضو کمیته ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در ادامه افزود که برای توافق با شورای میهنی کورد در سوریه دو راه موجود است: ما اکنون در تلاش برای دست‌یابی به اتحاد و ائتلاف هستیم. اکنون واقعا نمی‌دانیم با شورای میهنی کورد در سوریه چگونه رفتار کرد. مگر می‌توانند به دو قسمت تبدیل شوند؟ برخی از آنها به ما بپیوندند و بخش دیگر همچنان با اپوزیسیون سوری باشند؟ آیا با ما همراه خواهند بود و از آنها دست می‌کشند؟ یا از همکاری و ائتلاف ملی کوردی دست کشیده و کاملا به آنها می‌پیوندند؟ برای توافق با آنها دو راه داریم: ما به آنها بپیوندیم یا باید آنها به ما بپیوندند. راه دیگری نیست. عفرین داغی بر دل ماست.  فقط به خاطر عفرین نیز بوده باشد نمی‌توانیم با ائتلاف سوری همراهی کنیم. باید شورای میهنی کورد در سوریه نیز به خوبی بداند که ما و آنها می‌توانیم با هم به توافق دست پیدا کنیم، اما تا زمانیکه عفرین اشغال شده باشد، نمی‌توانیم با ائتلاف سوری به توافق برسیم.

از طرف دیگر، نوروز برای ما روح زکیه آلکان، مظلوم دوغان و مقاومت شمال-شرق سوریه است. تبهکارانی که ۲۴ ساعته در تلاش برای نابودی ما هستند چگونه می‌توانند از نوروز یاد کنند؟ چگونه می‌توانند مراسم نوروز را برگزار کنند؟ نباید شورای میهنی کورد سوریه به ابزار دستی برای بی معنا کردن نوروز از واقعیت خود تبدیل شود.

از تفکر و موجودیت رهبر آپو در هراسند

آلدار خلیل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شایعات منتشر شده در خصوص سلامتی رهبر آپو گفت: دولت ترک مسئول مستقیم هر گونه رویدادی است. از سال ۲۰۱۵ آنها خواستند که صدای رهبر آپو را قطع کنند. زیرا تمامی نگرش‌ها و رهنمودهای رهبر آپو به منبعی برای نیرو و قدرت خلق ما تبدیل شده بود. وجود وی برای خلق‌ها منبع نیرو و امید است. اتحاد منطقه شمال-شرق سوریه با فلسفه رهبر آپو تحقق پیدا کرده است و به همین دلیل نیز مورد هدف قرار گرفته است. بعد از آنکه تمامی تلاش‌های انها در مقابل رهبر اوجالان شکست خوردند، همچنان تلاش‌هایشان برای از میان برداشتن وی ادامه دارد. می‌خواهند از این طریق، این مسئله در ذهن جامعه جا انداخته و ان را عادی‌سازی کنند. در جزیره امرالی نیز از موجودیت رهبر اوجالان در ترس هستند. مسئول زندگی و حیات رهبر اوجالان در هر حال متوجه دولت ترک و نیروهای توطئه‌گر است. لازم است که رهبر آپو را آزاد کنند. وجود رهبر اوجالان به معنای تامین اتحاد تمامی جنبش‌های کوردستان است.

آلدار خلیل در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به استقبال و گرامیداشت نوروز و تدابیر اتخاذ شده برای ممانعت از شیوع کوید-۱۹ اظهار داشت: ما نوروز را به فرصتی برای سازماندهی و تقویت اتحاد تبدیل می‌کنیم. لازم است که بیش از هر زمان دیگری با روح نوروز و آتش آن، با روح مبارزه به استقبال نوروز برویم. نوروز فرصتی برای ماست تا تجدید عهد کنیم و عفرین، گری سپی و سریکانی را آزاد کنیم. لازم است ما پیشاهنگ حل مسئله سوریه شویم. لازم است بر اساس تفکر رهبر عبدالله اوجالان این مبارزه را به پیروزی برسانیم. تا زمانیکه رهبر آپو به آزادی دست پیدا نکند، انقلاب و مبارزه روژآو به پیروزی دست پیدا نمی‌کند. آزادی منطقه، رهایی مناطق اشغال شده و ایجاد سیستمی دمکراتیک با آزادی رهبر اوجالان بستگی دارد. لازم است خلقمان برای آزادی رهبری خود، به پیروزی رساندن سیستم دمکراتیک نوروز به پیشواز نوروز رفته و پیروزی را برای خلقمان به ارمغان بیاورد.

منبع: ANHA