آلدار خلیل: پروژه ملت دمکراتیک تحقق دمکراسی در تمامی سوریه است

آلدار خلیل اعلام نمود که لازم است که قانون اساسی سوریه تغییر کتد تا حقوق تمامی سوری‌ها تامین شود. همچنین وی اظهار داشت که پروژه ملت دمکراتیک به منظور تحقق دمکراسی در سوریه است.

شورای عمومی محلات شیخ مقصود و اشرفیه برای ارزیابی تحولات جاری در عرصه سیاسی سوریه نشستی را با آلدار خلیل، عضو هیات رهبری حزب اتحاد دمکراتیک برگزار کرد. ده‌ها نفر از اعضا سازمان‌های جامعه مدنی و احزاب سیاسی در این نشست شرکت داشتند.

آلدار خلیل عضو شورای رهبری حزب اتحادمکراتیک در این نشست سخنرانی کرده و با اشاره به آغاز انقلاب سوریه اظهار داشت: خلق کورد با سازماندهی خود در جریان انقلاب روژآوا دستاوردهای عظیمی را کسب کرده است.

آلدار خلیل در سخنان خود اظهار داشت: ۸۷ دولت در بحران سوریه دخالت می‌کنند و همین موضوع نشان می‌دهد که جنگ جهانی سوم در درون مرزهای سوریه در جریان است. به همین دلیل ما باید از طرق امکان‌پذیر سیاسی آرمان نخستینمان را مبنی بر رهایی مناطق اشغال شده تحقق ببخشیم. در همین رابطه خلیل اعلام کرد خودمدیریتی در طول ۷ سال گذشته هیچگاه خواهان تجزیه سوریه نبوده است و در این باره اظهار داشت: آینده ما در گرو تحقق دمکراسی در سوریه است.

لزوم تغییر قانون اساسی سوریه و تضمین حقوق سوری‌ها

آلدار خلیل عضو شورای رهبری حزب اتحادمکراتیک در بخش دیگری از سخنرانی خود در رابطه با اهمیت تغییر قانون اساسی سوریه نیز اعلام نمود که لازم است قانون اساسی آینده تمامی حقوق کورد و دیگر عناصر تشکسل دهنده سوریه را تامین کرده و در این باره گفت: اما در این باره برخی از دولت‌ها و از جمله دولت ترک نمی‌خواهند که بین ما و حکومت سوریه مذاکره و گفتگویی آغاز شود، زیرا به خوبی بر این نکته واقف هستند که ما از اهداف و آرمان‌هایی برای تحقق دمکراسی برخوردار بوده و پروژه ما در اساس مبتنی بر حراست از حقوق عناصر تشکیل دهنده سوریه بوده است و طرح ما برای مقاصد و نیات آنها تهدید به شمار می‌رود، به همین دلیل همیشه در تلاش برای نابودی خلق کورد برآمده‌اند.

در بخش دیگری از سخنان خود آلدار خلیل اظهار داشت که مذاکره و تلاش‌های بین‌المللی برای دست‌یابی به راه‌حلی برای تنش‌های سوریه از طریق نگارش قانون اساسی جدید امکان‌پذیر می‌شود.

دخالتهای روسیه در سوریه

در رابطه با دخالت‌های روسیه در امور سوریه، آلدار خلیل اظهار داشت که از زمانیکه جمهوری سوریه با رهبری حافظ اسد تاسیس شد، روسیه به عنوان متحد این کشور در امور سوریه دخالت کرده است و نمونه مشهود آن بیمارستان و سد و سلاح‌های روسی هستند. پیش از این و هم اکنون نیز روسیه در سوریه از منافع خاص خود برخوردار بوده است، به همین دلیل روسیه از سوریه خارج نمی‌شود، اما از طرف دیگر ما نمی‌توانیم به روسیه اعتماد کنیم، زیار این کشور فقط در راستای منافع خود حرکت می‌کند. پیمانی را که بین روسیه و ترکیه امضا شده است از یاد نمی‌بریم که براساس آن دولت ترک عفرین را اشغال کرد، روسیه از این شهر خارج شده و اجازه داد که ساکنان عفرین با سرنوشت تلخی روبرو شوند.

آلدار خلیل عضو شورای رهبری حزب اتحادمکراتیک ضمن اشاره به طرح‌های سیستم جهانی مبنی بر ادامه بحران سوریه نیز گفت: تحریمهای سزار که بر حکومت سوریه تحمیل شده‌اند، نمی‌تواند باعث تغییر رژیم شود بلکه بر عکس تنش‌های سوریه را گسترش داده و به حضور نیروهای خارجی مشروعیت می‌دهد.

برخی از گروه‌ها مانع از اتحاد خلق کورد می‌شوند

آلدار خلیل عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک در بخش دیگری از سخنرانی خود به تلاش‌های دولت ترک به منظور از میان برداشتن دیالوگهای اتحاد کوردی بین احزاب کورد اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از گروه‌ها تلاش می‌کنند تا مانع از مذاکرات کوردی-کوردی شوند. این پروژه از سوی دولت ترک پیگیری می‌شود و کسانی می‌خواهند تا نیروهای ما را که متشکل از ساکنان منطقه است در لیست ترور بگنجانند، این افراد از این طریق پیوندهای ذهنی خود را با ذهنیت دولت ترک آشکار می‌کنند.

آلدار خلیل در بخش دیگری از سخنرانی خود به پیروزی‌های نیروهای مدافع خلق در منطقه گاره اشاره کرده و گفت: دولت اشغالگر ترک با سلاح‌های سنگین و ۴۲ هواپیمایی که مداوم در آسمان منطقه حرکت می‌کردند، به گاره حمله نمود. علاوه بر این نیروهای ویژه ارتش اشغالگر ترک به گروهی از نیروهای مدافع خلق نیز حمله کردند که شمار آنها نزدیک به ۱۴ نفر بود. اما نیروهای مدافع خلق با اراده و تاکتیک تکنولوژی ارتش ترک را در هم شکستند.