استقبال از ٨ مارس در شهرهای منبج، طبقا و عاموده

در شهرهای منبج، طبقا و عاموده در شمال شرق سوریه، ۸ مارس طی مراسم‌هایی گرامی داشته شد.

زنان شمال و شرق سوریه با برگزاری مراسم‌ و فعالیت‌‌ به استقبال روز جهانی زن (٨ مارس) رفتند.

منبج

کمیته‌ی مراسم‌های ۸ مارس منبج و روستاهایش، به دیدار شورای نظامی، خانه‌ی مجروحان جنگی، کمیته‌ی خود دفاعی و نیروهای امنیتی داخلی منبج رفته و ۸ مارس را به آنها تبریک گفت و هدایایی را به رسم یادبود به آنها پیشکش نمود.

همچنین بر روی دیوارهای شهر شعارهای "زن میهن است و لایق دوست داشته شدن و احترام می‌باشد"، "زن آزاد، نماینده‌ی همه‌ی جامعه است"، "انقلابی که زن در آن نباشد، پیروز نخواهد شد" را نوشت.

طبقا

اداره‌ی زنان طبقا با همین هدف و شعار "راه هند و سعاد، راه ماست؛ عهد آنها، عهد ماست"، راهپیمایی انجام داده و صدها تن از ساکنین طبقا و روستاهای اطراف در آن شرکت نمودند. قبل از آغاز راهپیمایی بیانیه‌ای قرائت شد. راهپیمایی از مقابل اداره‌ی زنان طبقا آغاز شد و فعالان پرچم‌های ی.پ.ژ را به دست گرفته و شعارهایی در حمایت از مبارزات زنان سردادند. این راهپیمایی تا دوراهی میسلون ادامه یافت.

عامودی

کنگره‌ی ستار منطقه‌ی عاموده به مناسبت ۸ مارس، با حضور زنان نهاد‌های جامعه‌ی مدنی در مقابل مرکز جوانان انقلابی منطقه‌ی عاموده بیانیه‌ای قرائت کردند. این بیانیه با شعار "مبارزات ما ضامن انقلاب زنان است"، توسط مدیا سدو، ریاست مشترک شورای منطقه‌ی توپز قرائت شد.

 متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد :

قرن ۲۱ قرن انقلاب زنان است، به همین دلیل در ابتدا قتل‌عام بر زنان و کودکان ما تحمیل می‌شود.

ماه گذشته در شداد، رفقای ما سعاد فیصل و هند لطیف به دلیل آنکه دست از رویای آزادی زنان برنداشتند، به شیوه‌ای وحشیانه به شهادت رسیدند. ما یاد رفقایمان سعاد، هند، لیلا آگری و شهدای هلینج و شهدای تل رفعت را گرامی می‌داریم.

سال ۲۰۲۱ به عنوان سال مبارزات و آزادی، در مبارزات آزادیخواهانه‌ی زنان ثبت خواهد شد. ما جنگ، قتل زنان، جاسوسی، بیکاری و مسائل غیر اخلاقی و ظلم را که بر این جغرافیا تحمیل می‌شود، را با مبارزاتمان متوقف می‌کنیم.

 ۸ مارس را به همه‌ی زنان جهان تبریک می‌گوییم. ما یاد همه‌ی زنانی را که نیروی مبارزه به ما بخشیده‌اند را گرامی می‌داریم و به همه‌ی زنانی که برای آزادی، برابری و عدالت و صلح مبارزه می کنند، سلام و درود می‌فرستیم."

پس از قرائت این بیانیه زنان به «روستای ژن وار» محل برگزاری مراسم رفتند.