اعتصاب کنندگان: تا آزادی تمامی زندانیان، مبارزه را روز بروز گسترش می‌دهیم

شرکت کنندگان در اعتصاب غذای کوبانی، تایید نمودند که آنها از اعتصاب غذای زندانیان در شمال کوردستان و ترکیه حمایت می‌کنند.

 روز گذشته در کوبانی به منظور حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کورد در شمال کوردستان و ترکیه، اعتصاب غذای شهروندان کوبانی در میدان شهید عگید با شعار «زمان آزادی فرا رسیده است، انزوا بس است، آزادی برای رهبر آپو»، آغاز شد. شورای خانواده‌های شهدا و ۳۰ شخصیت دیگر این شهر در این مراسم مشارکت کردند.

اعتصاب غذای  زندانیان سیاسی در زندان‌های ترکیه که به منظور خاتمه دادن بر انزوای رهبر خلق کورد و همچنین محکوم کردن دستگیری لیلا گووَن آغاز شده است، با شعار زمان آزادی است، در چهل و یکمین روز خود همچنان ادامه دارد.

در این رابطه بکری شیخ احمد عضو شورای خانواده‌های شهدا در کانتون کوبانی اظهار داشت: دولت ترک اجازه نمی‌دهد که ما راحت زندگی کنیم. زیرا سیستم خود این کشور دچار فروپاشی شده و می‌خواهد که ما را دربدر کرده و تمامی مناطق کوردستان را به اشغال درآورد.

بکری شیخ احمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در شمال کوردستان، هیچ کس نمی‌تواند در مقابل سیستم ترک دست به انتقاد بزند و در این باره اظهار داشت: هر کس در مقابل این سیستم ایستادگی کند، زندانی می‌شود، زندان‌های ترکیه مملو از زندانی‌های سیاسی هستند.

شیخ احمد خاطرنشان ساخت که آنها خواهان جنگ نیستند، صلح‌طلب هستند و در ادامه افزود: ما خواهان آزادی زندانیان، رهبر آپو و لیلا گووَن و تمامی افرادی هستیم که علیه سیستم فاشبست ترکیه مبارزه کرده‌اند. ما از آنان حمایت می‌کنیم.

سعید حبش از اعضای شورای خانواده شهیدان در منطقه شیران نیز در رابطه با این موضوع اظهار داشت: دولت ترک همراه با سکوتی که مجامع بین‌المللی در پیش گرفته‌اند، تمامی انواع ظلم و ستمکاری را علیه زندانیان در پیش می‌گیرد. ما چنین ظلمی را نمی‌پذیریم. به این دلیل و برای حمایت از مقاومت ما دست به اعتصاب غذا زده‌ایم. سعید حبش با اشاره به دولت اشغالگر ترک اظهار داشت: دیگر بس است؛ تا کی می‌توان ظلم را ادامه داد. ما دیگر ستمکاری را نمی‌پذیریم. ما در مقابل اشغالگری و ظلم مقاومت کرده و مبارزه را ادامه می‌دهیم.

دنیا محمد عضو شورای خانواده‌های شهدای کانتون کوبانی که در اعتصاب غذا شرکت کرده است اظهار داشت که: به منظور حمایت از اعتصاب غذای زندان آنها در این میدان حضور یافته‌اند. ما ضمن اعلام پایبندی به آرمان‌ها و خواسته‌های زندانیان، تا زمانیکه انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو خاتمه نیابد مقاومت را ادامه داده و سطح مبارزات خود را ارتقا می‌دهیم.

در اعتراض به اقدامات دولت اشغالگر ترک که از ۲۷ ژوئیه‌ی ۲۰۱۱ بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انزوا را تحمیل کرده است، اعتصاب کنندگان تا ۹ ژانویه تظاهرات و اعتصاب غذای خود را ادامه می‌دهند.