باز جندرس از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک: مقاومت ما طرح‌های اشغالگرانه دشمن را خنثی می‌کند

باز جندرس از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام نمود که دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا به راه اصلی در منطقه عین عیسی دست پیدا کند و ارتباط مناطق خودمدیریتی را با یکدیگر قطع کند. اما مقاومت رزمندگان طرحهای دشمن را خنثی می‌کند.

دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن از ۲۳ اکتبر سال گذشته هر روز به نواحی عین عیسی حمله کرده و تلاش می‌کنند تا ۶ روستای این منطقه را تصرف کنند. باز جندرس در این رابطه اظهار داشت: مسئله فراتر از اشغال چند روستاست. چند راه مهم از این روستاها می‌گذرد که مناطق جزیر را با فرات و منطقه رقه به هم پیوند می‌زند. تمامی این راهها به عین عیسی ختم می‌شوند و دولت ترک با علم به این موضوع تلاش می‌کند ارتباط مناطق خودمدیریتی را قطع کند.

نیروهای ما با قهرمانی دست به دفاع زده و ضربات سنگین را بر اشغالگران وارد می‌کنند

باز جندرس در ادامه افزود: اشغالگری ترک طی ۵ ماه گذشته ۲۰۰ منطقه عین عیسی را با توپ مورد هدف قرار داده است. در جریان این حملات هزاران توپ، خمپاره، تانک و موشک‌های  T-122CNRA بکار گرفته شده‌اند. وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که نیروهای سوریه دمکراتیک با قهرمانی از عین عیسی دفاع کرده و ده‌ها بار نیروهای اشغالگر و تبهکار را از منطقه به عقب رانده‌اند. جنازه‌های تبهکاران در اطراف شهر به چشم می‌خورند، و هر بار نیروهای روسی به میانجگری می‌پردازند تا تبهکاران جنازه‌های خود را از منطقه خارج و به اشغالگران ترک تحویل دهند. نیروهای ما نیز بر اساس معیارهای انسانی اجازه تحویل جنازه‌ها را می‌دهند.

لازم است که دولت روسیه و دمشق در این باره موضعگیری کنند

جندرس در خصوص سکوت نیروهای روسیه و حکومت دمشق درباره جبهه‌های جنگ در محور عین عیسی اظهار  داشت: درخواست‌های آشکار ما این است که روسیه موضع رسمی و شفافی را در خصوص اشغالگری‌های ترکیه در مرزهای سرزمینی سوریه اتخاذ کند. خودمدیریتی ما به کرات از حکومت سوریه درخواست کرده است که در قبال رویدادهای صورت گرفته موضع آشکاری را اتخاذ کند.

با آغاز سال جدید صدها نفر از ساکنان منطقه در مقابل دفاتر روسیه دست به تظاهرات زده‌اند و از حکومت سوریه درخواست کرده‌اند که مانع از ادامه حملات دولت ترکیه شود. خودمدیریتی شمال-شرق سوریه پیش از این نیز از روسیه و آمریکا درخواست کرده بود که برای توقف حملات دولت به دولت اشغالگر ترک فشار کنند.