برگزاری مراسم ۴ آوریل در اولین روستایی که رهبر آپو به آن عزیمت کرده بود

خلق کوبانی در روستای الپلوره که نخستین روستایی است که رهبر آپو در روژآوا به آن عزیمت کرده بود، مراسم جشنی را به مناسبت ۷۲ سالگی رهبر آپو برگزار کردند.

در کانتون کوبانی در روژآوای کورستان، هزاران نفر با شعار «زمان آزادی فرا رسیده است»، مراسم ۴ آوریل و ۷۲ سالگی رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را جشن گرفتند. مراسم جشن زادروز عبداله اوجالان در خانه رهبری در روستای الپلوره که رهبر آپو نخستین بار به آنجا عزیمت کرده بوده برگزار شد. مجلس، نهادها و سازمانهای خودمدیریتی روژاوا، کنگره ستار، تو-دم، نیروهای امنیتی و هزاران شهروند دیگر در این مراسم شرکت کردند.

بعد از یک دقیقه سکوت به احترام جانبختگان راه آزادی، سخنرانی ضبط شده رهبر آپو در سالهای گذشته پخش شد. بعد از آن راپرین دیرک مسئول کنگره ستار در این مراسم سخنرانی کرده و اظهار داشت: ۴ آوریل برای زنان و خلق‌های خاورمیانه و کوردستان روز تولدی دیگر است. ما با مبارزه، سیستم خودمدیریتی خود را در شمال-شرق سوریه و روژآوا تاسیس کردیم. تا زمانیکه رهبری ما آزاد نشود این مبارزه و فعالیتها ادامه خواهند یافت. بدون رهبری زندگی نمی‌تواند امکان داشته باشد. به همین دلیل فراخوان داده‌ایم که باید خلقمان در صحنه حضور داشته باشد. باید در هیچ حوزه‌ای دست از مقاومت برنداریم. باید بتوانیم درهای امرالی را باز کنیم. زمان آزادی رهبر ما فرا رسیده است. برای ما زندگی بدون رهبر حرام است. ما فریاد می‌زنیم که بدون رهبری زندگی امکان ندارد.

سوگند برای مبارزه

بکر حاجی عیسا از اعضای شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک نیز در این مراسم سخنرانی کرده و با اشاره به اهمیت تفکرات و اندیشه‌های رهبر آپو برای خلق‌های خاورمیانه سخنرانی کرد. در این سخنرانی بکر عیسا اعلام کرد خلق‌های خاورمیانه نیازمند اوجالان هستند و در این باره افزود: به لطف رنج‌ها و مبارزات اوجالان حزب اتحاد دمکراتیک ایجاد شده است. به همین دلیل ما به عنوان حزب اتحاد دمکراتیک از رهبر آپو صیانت می‌کنیم. از اینجا سلام‌های خود را به وی در امرالی می‌رسانیم. بار دیگر پیمان می‌بندیم که این سیستم را که بر اساس تفکرات رهبر آپو تاسیس شده است حفظ کرده و از آن دفاع می‌کنیم.

بعد از این سخنرانی، پیام فرماندهی یگانهای مدافع زنان قرائت شد. در این پیام ضمن تبریک به مناسبت ۷۲ سالگرد تولد رهبر آپو، به افکار و اندیشه‌های وی اشاره شده است.