بزرگداشت شهدای ماه فوریه از سوی ساکنان حسکه

ساکنان حسکه یاد و خاطره ۱۵۲ شهید ماه فوریه را گرامی داشتند

شورای خانواده‌های شهدای شهر حسکه طی مراسمی یاد و خاطره ۱۵۲ شهید ماه فوریه را برگزار کرد. جانباختگان در روژآوای کوردستان و شمال-شرق سوریه به شهادت رسیده‌اند. این مراسم در آرامستان شهید دژوار در روستای داودیه از توابع حسکه برگزار شد. صدها نفر از اعضای خانواده شهدا در این مراسم شرکت کردند.

مراسم با یک دقیقه سکوت و ادای احترام به شهدا آغاز شد. بعد از ان احمد اسعد عضو شورای خانواده شهدا طی سخنانی اظهار داشت: شهدای ما برای آزادی و سربلندی خلق‌های شمال-شرق سوریه جان خود را فدا کرده‌اند و منطقه ما را از لوث داعشی‌ها پاک کرده‌اند. اسعد در این سخنرانی خواستار صیانت از یاد و خاطره و مسیر شهدا شد.

فرمانده رمضان بادینی از اعضای شورای نظامی حسکه نیز طی سخنانی اعلام کرد: در سایه شهدای ما دستاوردهای بسیاری را کسب کرده‌ایم. خلق‌های شمال-شرق سوریه با تمامی عناصر و مولفه‌های آن، با مذاهب مختلف آن، برای زندگی امن جان خود را فدا کرده‌اند. بادینی در ادامه سخنان خود افزود: توطئه‌های بسیاری علیه مناطق ما در جریان است. اما ما با تمامی نیرو و اراده خود این توطئه‌ها را از میان برداشته و در مسیر شهدا گام بر می‌داریم.

بعد از این سخنرانی، روژدا احمد عضو مجلس خانواده‌های شهدا اسامی تمامی شهدای ماه فوریه را قرائت کرد. این مراسم با شعار «شهدا زنده‌اند» خاتمه پیدا کرد.

 

منبع: ANHA