فراخوان مجلس زنان شمال-شرق سوریه برای حمایت از چیچک کوبانی

مجلس زنان شمال-شرق سوریه در بیانیه خود آورده است که اقدامات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن بر خلاف تمامی معیارهای ژنو و خصوصا قوانین مربوط به اسرای جنگی مصوب سال ۱۹۴۹ است

مجلس زنان شمال-شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای محاکمه یکی از رزمندگان یگان‌های مدافع زنان را توسط دولت اشغالگر ترک محکوم کرده و خواستار دفاع و حمایت از چیچک کوبانی شد.

در این بیانیه امده است که دستگیری یکی از رزمندگان یگانهای مدافع زنان به نام چیچک کوبانی و انتقال وی به ترکیه برای محاکمه، علیه تمامی معیارها و قوانین بین‌المللی است. همچنین در این بیانیه آمده است که چیچک کوبانی شناسنامه سوری داشته و در مقابل حملات وحشیانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن از خاک و سرزمین خود دفاع می‌کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه امده است که در نتیجه حملات اشغالگر دولت ترک صدها غیر نظامی به قتل رسیده و مجروح شدند و صدها هزار نفر نیز مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند.

مجلس زنان شمال-شرق سوریه در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است که اقدامات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن بر خلاف تمامی معیارهای ژنو و خصوصا قوانین مربوط به اسرای جنگی مصوب سال ۱۹۴۹ است. در مقابل این رزمنده اسیر اقدامات وحشیانه و غیر انسانی صورت گرفته است. این جرایم همان زمان در تمامی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و اکنون به عنوان سند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ این رویداد مایه شرمی برای انسانیت است. دولت ترک دستگیری این رزمنده را کافی ندانسته و وی را به ترکیه منتقل کرده و در انجا مورد محاکمه قرار می‌دهند، با این اقدام تمامی معیارهای بین‌المللی، انسانی، قانونی و حقوق بشری را نقض کرده‌اند.

 مجلس زنان شمال-شرق سوریه جرایم دولت ترک اشغالگر و تبهکاران وابسته به آن را محکوم کرده و اظهار می‌دارد: این جرایم در حد جنایات جنگی و ضد انسانی به شمار رفته و از جامعه جهانی می‌خواهیم که مسئولیتهای خود را در این باره تقبل کرده و به نقض حقوق بشر دولت اشغالگر ترک در داخل و خارج این کشور خاتمه دهند. همچنین خواستار آزادی چیچک کوبانی بر اساس قوانین بین‌المللی و حفظ حقوق وی هستیم.

بار دیگر از سازمان‌های زنان، جامعه مدنی و حافظان حقوق بشر می‌خواهیم که از این رزمنده یگانهای مدافع خلق، که در مقابل نیروهای افراطی داعش جنگیده است حمایت کنند.