فرماندهی شورای نظامی گری سپی: دفاع از خاک وظیفه ماست

ریاض الخلف فرمانده شورای گری سپی اعلام نمود که در چارچوب دفاع مشروع به حملات پاسخ می‌دهند. وی اظهار داشت که اشغالگران در مناطق آرام و بدون تنش تلاش می‌کنند پایگاههای نظامی خود را افزایش بدهند اما ما اجازه نمی‌دهیم که خاک ما اشغال شود

مدتی است که تلاشهای اشغالگران برای اشغال شهر عین عیسی و روستاهای تابعه آن در جریان است. روزانه حملات بر شهر و روستاهای تابعه آن و روستاهای غرب گری سپی در جریان است. در تمامی این حملات فقط غیرنظامیان هستند که قربانی می‌شوند. چند روز قبل، نیز کودکی ۱۳ ساله، به قتل رسیده و یک غیر نظامی ۳۰ ساله دیگر نیز مجروح شد.

در ۲۱ همین ماه، گروهی از تبهکاران دولت ترک، تلاش نمودند که وراد شهر عین‌ عیسی شوند. در نتیجه هوشیاری و مراقبت شورای نظامی گری سپی، تلاشهای آنان برای ورود به شهر با شکست مواجه شد. بعد از ۳ ساعت درگیری، نیروهای وابسته به ارتش ترک، فرار کرده و سلاح‌های خود را برجا گذاشتند. با این موارد تلاش می‌کنند که پایگاههای خود را در روستاهای عین عیسی افزایش دهند. در رابطه با وضعیت شهر و روستاهای تابعه آن، ریاض الخلف فرماندهی شورای نظامی عین عیسی طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار در رابطه با آخرین تحولات منطقه سخن گفت.

ممانعت از یک قتلعام دیگر

ریاض الخلف خاطرنشان ساخت که حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در ۲۱ ماه اکتبر به شهر عین عیسی و روستاهای تابعه آن آغاز شده است. در مقابله با این حملات نیروهای ما نیز با هوشیاری  به مقاومت دست زده و مانع از روی دادن قتلعامی دیگر شدند. این حملات از سوی رزمندگان شورای نظامی عین عیسی پاسخ داده شد. در نتیجه این حمله ۱۰ تبهکار  کشته شده و تعدادی فراوانی نیز از مهاجمان مجروح و و اداوات نظامی بسیاری نیز به دست رزمندگان در آمد. مجروحان به بیمارستانهای دولت ترک انتقال یافتند.

دفاع از خاک حق مشروع ماست

ریاض الخلف هدف از ایجاد شورای نظامی عین عیسی را یاد آور شده و اظهار داشت که در سال ۲۰۱۹ در مقابله با حملات انجام شده و دفاع رزمندگان شورای نظامی، که متشکل از نیروهای عرب، ترکمن، ارمنی و کورد هستند، در مقابل نیروهای اشغالگر با روح مقاومت، به دفاع از خاک روژآوا پرداخته‌اند. ما به عنوان شورای نظامی عین عیسی همواره از خاکمان دفاع کرده و ایستادگی می‌کنیم. این بخشی از وظبفه اصلی ماست. ما در چارچوب دفاع مشروع به این حملات پاسخ داده و تا زمانیکه به ما حمله نشود، از طرف ما حمله‌ای صورت نمی‌پذیرد. دفاع از خاک حق مشروع ماست.

هدف آواره نمودن خلق منطقه است

الخلف خاطرنشان ساخت که دولت اشغالگر ترک شمار فراوانی از تبهکاران را با تمامی امکانات خود برای نسل کشی تجهیز کرده است. در گری سپی نیز در مقابل خلق وحشیگری‌های شدیدی انجام شده است. آرامی و ثبات منطقه نیز توسط آنها از میان برداشته شده است. نخستین هدف آنها بازگرداندن و احیای دولت عثمانی به این مناطق و همچنین کامل کردن ترسیم خطوط مرزی بر اساس پیمان میثاق ملی است. این حملات نیز به منظور باز ترسیم این خطوط مرزی صورت می‌گیرد.

مناطق ما آرام و بدون تنش بوده و دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا این ثبات را از میان بردارد. به همین دلیل است که در مقابل انظار جهانیان، غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهند. با توپ باران و انجام ترور، افراد غیر نظامی هدف قرار می‌گیرند. اهداف دولت ترک خصوصا برای آوارگی خلق منطقه بوده و در این راستا  به هر اقدامی دست می‌زنند. در جریان حملات اخیر نیز خواستند که شهر وارد شهر عین عیسی شوند. مشخص است که حملات و تلاش‌های آنان برای ورود به شهر، ادامه می‌یابد. خصوصا حملات آنها به شاهراه 4M در جریان هستند که و از طریق این حمله سعی می‌شود که راه رفت و آمدغیر نظامیان را هدف قرار دهند. در واقع غیر نظامیانی که از این جاده حرکت کرده‌اند همواره هدف حملات این گروههای نیز قرار گرفته‌اند.

الخلف خاطرنشان ساخت که در واکنش دفاعی صورت گرفته، نه حکومت دمشق و نه نیروهای روسی هیچگونه اقدامی اتجام نداده و این نیروها در مقابل حملات صورت گرفته کاملا سکوت کرده‌اند.

تلاش اشغالگران برای ازدیاد پایگاههای نظامی

الخلف خاطرنشان ساخت که دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن سعی دارند نقاط بازرسی و پایگاههای خود را در این مناطق افزایش داده و روستاهای عین عیسی را نیز به همین دلیل مورد حمله قرار می‌دهند. وی در ادامه افزود ما نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که روستاهای روژآوا اشغال شوند و پایگاههای آنها در این منطقه احداث شود. آنها تا کنون نیز از پایگاههای احداث شده، به مناطق غیر نظامیان حمله کرده‌اند. به همین دلیل می‌خواهند شمار این پایگاهها را افزایش دهند و ضربات بیشتری به مناطق غیرنظامیان وارد کنند. ما فرزندان این خلق بوده و تا اخرین نفس در مقابل سبعیت اشغالگران، از منطقه دفاع می‌کنیم.

منبع: ANHA