جنبش جامعه دمکراتیک: همه باید برای آزادی اوجالان فعالیت کنند

TEV-DEM زادروز عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد را به خلق کورد و همه‌ی بشریت تبریک گفته و درخواست نمود، همه‌ی سازمان‌های سیاسی، مدنی و قانونی برای آزادی اوجالان و زندانیان سیاسی فعالیت کنند.

جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت ۴ آوریل روز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی TEV-DEM آمده است:

"به مناسبت ۴ آوریل که مصادف است با زادروز عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، ما این روز تاریخی را به خلق کورد و همه‌ی بشریت شادباش می‌گوییم. ما امروز در ۷۲مین سالگرد تولد اوجالان زندگی می‌کنیم که همه‌ی زندگی خود را فدای چاره‌یابی و خدمت به جامعه و بشریت کرد. رهبر اوجالان ۲۲ سال است که در جزیره‌ی امرالی و در شرایطی بسیار دشوار زندگی می‌کند. دولت ترک علیه وی حصر سنگینی را تحمیل نموده و اجازه‌ی دیدار ایشان با خانواده و وکلایش را نمی‌دهد. رهبر عبدالله اوجالان جزیره امرالی را به محل مقاومت و مبارزات تبدیل کرد و اثبات نمود که برای چاره‌یابی همه‌ی مسائل و مشکلات و تنشهها و تغییرات در منطقه حرف اول را خود وی می‌زند.

زادروز اوجالان مانند تولد تاریخ نوین خلق‌های خاورمیانه است، روز تولد فلسفه‌ی پدید آورنده‌ی زندگی انسان آزاد است تا او را به جامعه‌ای دمکراتیک، سیاسی و اخلاقی برساند. روز تولد رهبر اوجالان روز آزادی از نژادپرستی و اساس برابری، عدالت اجتماعی و فلسفه‌ی آزادی جامعه از پسمانده‌های تفکر مردسالاری است که هزاران سال است وجود دارد. انقلاب شمال و شرق سوریه نتیجه‌ی بازخوانی درست این روز تاریخی است.

روز تولد رهبر عبدالله اوجالان که در چهارم آوریل و یکی از ماه‌های مقدس سال قرار دارد، طبیعت دوباره زنده شده و خود را مزین و زیبا می‌کند و رهبر اوجالان با علاقه بسیارش به طبیعت و بشریت و جنگل‌ها و کاشتن درخت شناخته می‌شود.

ما باید امسال را به سال آزادی فیزیکی رهبر آپو تبدیل کرده و با  کارزار «روز روزِ آزادیست» باید سطح مبارزات خود را ارتقا بخشیم، زیرا آزادی رهبری آزادی ماست. بر این مبنا ما باید به وظیفه‌ی اخلاقی خود عمل کرده و از سرنوشت رهبر آپو که نمایندگی امید و رنج‌های خلق‌های آزادیخواه و صلح‌طلب را به عهده دارد، صیانت نماییم.

ما به عنوان جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) در پایان از همه‌ی سازمان‌های سیاسی، مدنی و قانونی و همچنین جامعه‌ی مدنی درخواست می‌کنیم که همه برای آزادی رهبر اوجالان و زندانیان سیاسی تلاش و فعالیت کنند، زیرا [تداوم حصر رهبر آپو] در این مرحله‌ی پرتنش و خطرناک با گسترش مسائلی که شبکه‌های رسانه‌ای حکومت فاشیستی با همکاری تبهکاران تروریست انجام می‌دهد، فقط به نفع دولت ترکیه است و برای منافع سیاسی خود از آن استفاده می‌کنند.