خاتمه نشست سالانه شهرداری‌های کانتون قامیشلو

کمیته شهرداری و محیط زیست کانتون قامیشلو نشست سالانه خود را در مرکز فرهنگی و هنری آرام تیگران در شهرک رمیلان برگزار کرد. در این نشست اقدامات شهرداری‌های این کانتون در سال ۲۰۲۰ مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه های سال آینده معرفی شدند.

۲۰ نماینده شهرداریهای خلق در کانتون قامیشلو، نظیره گوریه و طلعت یونس ریاست مشترک مجلس خودمدیریتی منطقه جزیر، فوزا یوسف عضو هیات ریاست حزب اتحاد دمکراتیک، ژوزف لهدو ریاست مشترک هیات شهرداری‌ها و مدیریت منطقه‌ای شمال-شرق سوریه، سلیمان عرب ریاست مشترک هیات شهرداری‌های منطقه جزیر و پروین یوسف و افرم اسحاق ریاست مشترک کانتون قامیشلو در این نشست مشارکت داشتند.

این نشست با یک دقیقه احترام به جانباختگان آزادی آغاز شد، سپس ریاست مشترک مجلس منطقه جزیر، طلعت یونس سخنرانی کرده و ضمن خوشامد به حاضران اعلام داشت که: سال ۲۰۲۰ سالی پر از دشواری و مشقت بود، علت این دشواری‌ها نیز حملات ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن به مناطق خودمدیریتی، قطع آب بروی شهر حسکه و روستاهای تابعه آن و و جنگ ویژه‌ای بود که علیه خلقمان ادامه داشته است.

یونس طلعت خاطرنشان ساخت که خودمدیریتی علیرغم تمامی دشواری‌ها بر اساس شرایط اضطراری فعالیت خود را ادامه داده و با امکانات کم این مرحله را طی کرده است. وی در ادامه افزود: ما نیازمند اقدامات و فعالیتهای بسیاری در زمینه خدمات‌رسانی، نهادها و گذار از محدودیتها هستیم. به همین دلیل باید خودمدیریتی تلاش‌های خود را گسترش داده و از وی خواسته می‌شود تا با روح مسئولیت‌پذیری در تمامی حوزه‌های مرتبط به خود وارد فعالیت نموده و پروژه‌های دمکراتیک آن گسترش یافته و به موفقیت دست یابند.

از طرف دیگر فوزا یوسف عضو هیات رهبری حزب اتحاد دمکراتیک نیز اظهار داشت که سال ۲۰۲۰ برای تمامی جهانیان سال دشواری بود، خصوصا که با گسترش و شیوع پندمی این دشواری‌ها شدیدتر شدند. به همین علت بر ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شهرداری‌ها نیز تاثیر گذار شد. فوزا یوسف همچنین خاطرنشان ساخت که علی‌رغم فرصت‌ها و امکانات کم، شهرداری و نهادهای بهداشتی تلاش‌ها و اقدامات خود را همراه با گشترش پاندمی ادامه داده‌اند.

یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که علیرغم آنکه جهان واکسن‌هایی برای مقابله با پاندمی ساخته شده است، اما پاندمی در مناطق ما تا ۶ ماه دیگر ، تا زمانیکه که احتمالا واکسنها به آنجا نیز برسند، ادامه می‌یابد. به همین دلیل می‌خواهیم تا زمانیکه واکسن به این مناطق برسد، نکات بهداشتی و امنیتی رعایت شود.

فوزا یوسف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت آزادی مناطق اشغال شده از طریق گسترش مبارزه امکان‌پذیر می‌شود و زمینه‌سازی‌های لازم برای آن نیز به عمل آمده است. به همین دلیل باید نیروها تقویت شوند و اقدامات و برنامه‌ها تقویت شوند. فوزا یوسف در ادامه افزود: لازم است که شهرداریهای اجتماعی و تعاونی‌های اقتصادی احداث شده و در راستای منافع خلق گام بردارند؛ برای آینده برنامه‌ریزی داشته و مشکلات و نواقصی را که در امور شهرداری‌ها روی داده است حل و فصل کنند.

بعد از سخنان ریاست مشترک کمیته شهرداری‌های کانتون قامیشلو، شرمین شاقو گزارش سالانه اقدامات کمیته شهرداری‌های قامیشلو را قرائت کرده و از سوی شرکت کنندگان مورد ارزیابی واقع شد. سپس کنفرانس با پیشنهاداتی چند به کار خود خاتمه داد:

حل مشکلات جاده‌های منطقه تربسپی، چل آخا و دیرک و تل‌کوچر

اختصاص بودجه‌ای ویژه به مهاجران و آوارگان

برگزاری دوره‌های آموزشی، حرفه‌ایی و آکادمیک برای تمامی بخش‌ها

حل مشکل گسترش شهرها و روستاها

ازدیاد ارتباط شهرداری‌ها با خلق

شفافیت تمامی اقدامات به عمل آمده و پروژه‌های انجام نشده

افزایش توجه به مکانهای عمومی، ازدیاد فضای سبز و درختکاری

سازماندهی و فعال نمودن مالیات مراکز خدماتی و جمع‌آوری

افزایش تخصص کارمندان و کادرهای حرفه‌ای

همچنین بودجه‌ای جدید برای کانال‌کشی، لوله‌کشی آب، پل، کشتی، راه، مبلمان شهری به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۹۵ میلیون لیر سوری برای سال ۲۰۲۱ نیز پیشنهاد شد. این پیشنهاد از طریق این نشست برای عملی شدن به شورای خودمدیریتی ارسال می‌شود.