کمیته رهبری شمال-شرق سوریه: تاکید بر لزوم دیدار فوری با رهبر آپو

کمیته رهبری شمال-شرق سوریه در خصوص کارشکنی در تماس تلفنی رهبر آپو از تمامی خلق‌های شمال-شرق سوریه درخواست نمود که اعتراضات خود را در این زمینه افزایش دهند.

مدتی پیش در رسانه‌های اجتماعی خبری در مورد صحت و سلامتی رهبر آپو منتشر شده بود. در این رابطه دفتر حقوقی سده و خانواده رهبر آپو با خواست ملاقات سریع، به دادستانی بورسا مراجعه کرده بودند. روز گذشته محمد اوجالان در دادگاه شهر رحا، از طریق تلفن با برادرش عبدالله اوجالان گفتگو کرد. اما بعد از مدتی کوتاه این تماس تلفنی قطع شد. محمد اوجالان، برادر رهبر خلق کورد در خصوص کارشکنی روی داده اعلام کرد که با این اقدام، نگرانی‌های وی در خصوص سلامتی برادرش افزایش یافته است.

در این رابطه کمیته رهبری شمال-شرق سوریه اعلام نمود که این تماس سه دقیقه‌ای برای اطلاع از وضعیت سلامتی رهبر آپو کافی نبوده و باید سریعا با وی دیدار شود.

فراخوان برای افزایش اعتراضات

بعد از انتشار ادعاهای جدی در خصوص وضعیت سلامتی رهبر آپو،  تماسی چند دقیقه‌ای با وی برقرار شده است اما این تماس کوتاه برای اطلاع از وضعیت سلامتی وی به هیچ وجه کافی نبوده و این کمیته درخواست نموده است که باید خانواده و وکلای رهبر اپو سریعا بتوانند با وی ملاقات کنند. کمیته ار خلق شمال-شرق سریه درخواست نموده است که در این باره اعتراضات و اقدامات خود را افزایش بدهند.