مجلس سوریه دمکراتیک: حملات ترکیه امید به حل مسائل سوریه را از میان برمی‌دارد

مجلس سوریه دمکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که رژیم ترکیه علی‌رغم توافقنامه آتش‌بس به حملات خود ادامه می‌دهد و هشدار داده است که تا زمانی که حملات ترکیه متوقف نشوند دستیابی به راه‌حل در سوریه ممکن نیست.

مجلس سوریه دمکراتیک روز گذشته در بیانیه‌ای به تداوم حملات رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش به مناطق شمال – شرق سوریه واکنش نشان داد. م.س.د تأکید کرده است که مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک برای صیانت از حاکمیت سوریه است و اجازه نخواهند داد که رژیم ترکیه مناطق دیگری را اشغال کند.

متن بیانیه مجلس سوریه دمکراتیک به شرح زیر است:

"دولت ترکیه و مزدوران آن حملات خود را به مناطق امن در عین عیسی ، تل تامر و زرگان شدت بخشیده‌اند.

اقدامات ترکیه و مزدورانش در زمانی صورت می‌گیرند که توافقنامه آتش‌بس میان نیروهای سوریه دمکراتیک با ضمانت روسیه و امریکا امضا شده بود.

ما همچون مجلس سوریه دمکراتیک در شرایطی این حملات خصمانه را محکوم می‌کنیم، به تمامی قدرت‌های جهانی از جمله روسیه و  ایالات متحده آمریکا هشدار می‌دهیم که اگر این حملات متوقف نشوند تمامی امید‌ها و تلاش‌های بین‌المللی با هدف پایان دادن به جنگ سوریه و دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در این کشور بر مبنای قطع‌نامه‌های مشروع بین‌المللی و در رأس آن قطعنامه شماره ٢٢۵۴ را از میان برمی‌دارد.

دولت ترکیه یک بار دیگر اثبات کرد به میثاق‌ها و معاهداتی که خود آنها را امضا کرده‌ است احترام نمی‌گذارد و با تداوم حملات و اشغال مناطق سوریه همچنان برای نیل به آرزوهای خود برای بازگرداندن امپراتوری عثمانی پافشاری می‌کند.

ما همچون مجلس سوریه دمکراتیک تأکید می‌کنیم که نیروهای سوریه دمکراتیک در چهارچوب حق دفاع مشروع به دفاع از حاکمیت سوریه می‌پردازند و اجازه نمی‌دهند که خاک آنان از سوی ترکیه اشغال شود.

ما از فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریكا می‌خواهیم كه بلافاصله حملات تجاوزگرانه ترکیه را متوقف کنند و مرزی را برای نقض مداوم قوانین بین‌المللی از سوی آن تعیین کنند. همین از تمامی سوری‌ها می‌خواهیم که در مقابل اشغالگران ایستادگی کنند، زیرا این مرحله، آزمایشی برای میهن‌دوستی سوریه می‌باشد."