مجلس سوریه دمکراتیک: روسیه و حکومت سوریه مسئول اشغال عفرین هستند

​​​​​​​م.س.د در سومین سالگرد حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و تبهکارانش به عفرین اعلام کرد، روسیه و حکومت سوریه مسئول اشغال عفرین هستند.

 مجلس سوریه‌ی دمکراتیک (م.س.د) به مناسبت سومین سالگرد اشغال عفرین توسط دولت ترکیه و تبهکارانش بیانیههای منتشر کرده و اعلام نمود، روسیه و حکومت سوریه مسئول اشغال عفرین هستند.

در بیانیه‌ی م.س.د آمده است:

" امروز ۲۰ ژانویه، سومین سالگرد آغاز حملات دولت ترکیه به منطقه عفرین است. ساکنین عفرین مقاومتی ۵۸ روزه علیه پیشرفته‌ترین اسلحه‌ها و تکنولوژی نظامی دولت ترکیه انجام دادند.

 دولت ترکیه رژیمی است که امنیت و آرامش منطقه را برهم می‌زند. با اشغال خاک سوریه و افزایش اشغالگری و زنده کردن امپراتوری عثمانی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند. از زمانی که دولت ترکیه و تبهکارانش عفرین را اشغال کردند، مرتکب جنایت علیه بشریت شدند، ۳۰۰ هزار تن از  اهالی عفرین آواره شده و به جای آنها خانواده‌ی تبهکاران را ساکن کردند تا بدین وسیله دموگرافی عفرین را تغییر دهند.

 ما به عنوان م.س.د حکومت سوریه و روسیه را مسئول اشغال عفرین توسط دولت ترکیه می‌دانیم، ما به شهروندان عفرین اطمینان می‌دهیم که آزادسازی عفرین در اولویت مبارزاتمان می‌باشد تا همه بتوانند در امنیت و آرامش به زادگاه خود بازگردند و پروسه‌ی تُرکیزه شدن سوریه را متوقف کنیم.

 همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا کمیته‌ی ویژه ای برای ثبت حقایق و بازخواست جنایت دولت ترکیه ایجاد کنند.

 ما به افکار عمومی اطمینان می‌دهیم که مسئولیت آزادسازی عفرین فقط به عهده‌ی یک فرد یا گروه نیست، بلکه مسئله میهنی می‌باشد و به عهده‌ی همه‌ی اهالی سوریه می‌باشد.

 به همین دلیل اعلام می‌کنیم، تنها راه چاره‌یابی بحران های سوریه، اتحاد همه‌ی خلق‌های سوریه علیه اشغالگری و ترور است تا سوریه‌ای دمکراتیک و غیر مرکزی را بنیاد نهیم."