مرگ جان زندانیان سیاسی بهدینان را تهدید می‌کند

وضعیت سلامتی زندانی سیاسی کورد، بدل برواری، نامساعد می‌باشد. همچنین ۴ تن از هم بندی‌های شیروان شیروانی و دوستان وی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

روز ۱۵ ماه مه معلم میهن‌دوست و آزادیخواه کورد، بدل برواری با اتهام تلاش برای برگزاری تجمع و تظاهرات از سوی نظامیان پ.د.ک در شهر دهوک ربوده شد. علیرغم آنکه دادگاه جزایی اعلام کرده است که آنچه بدل برواری انجام داده است در چهارچوب آزادی بیان و انتقاد از حکومت قرار می‌گیرد، اما پ.د.ک این معلم را آزاد نمی‌کند و تاکنون وی را در زندان نگه داشته‌اند.

یک منبع ویژه در زندانی که استاد بدل برواری در آنجا محبوس می‌باشد، به خبرگزاری فرات گفته است، وضعیت جسمانی این معلم زندانی چهارشنبه شب گذشته بسیار نامساعد بوده و وی بی‌هوش شده است. در حال حاضر وضعیت جسمانی و سلامتی استاد بدل برواری بسیار نامساعد می‌باشد.

همزمان مسئول هیئت امور اجتماعی دفاع از حقوق بشر در زندان‌ها بدریه اسماعیل که با روزنامه‌نگار شیروان شیروانی و دوستان وی در زندان دیدار کرده بود، پس از دیدار خود در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا اعلام کرد، این افراد در شرایط بسیار نامساعدی نگهداری می‌شوند، به طوری که در محل نگهداری آنها چهار تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.