نشست عضو پارلمان اتحادیه اروپا با مسئولان نیروهای سوریه دمکراتیک و یگان‌های مدافع خلق

هانا نیومن عضو پارلمان اتحادیه اروپا با مسئولان نیروهای سوریه دمکراتیک و یگان‌های مدافع زنان دیدار کرد. در این دیدار وضعیت نظامی، امنیتی و وضعیت اردوگاه‌هایی که خانواده های تبهکاران داعش در آن سکونت دارند مورد بررسی قرار گرفت.

هانا نیومن عضو  پارلمان اتحادیه اروپا و رئیس فرستاده ارتباطات با شبه جزیره عربی، در چارچوب دبدارهای خود در مناطق شمال-شرق سوریه، شب گذشته در شهر قامشلو با رِدور خلیل مسئول ارتباطات عمومی نیروهای سوریه دمکراتیک و نسرین عبدالله، سخنگوی رسمی یگانهای مدافع زنان دیدار نمود.

هانا نیومن عضو محلس اتحادیه اروپا و ریاست هیات ارتباط با شبه جزیره عربی روز گذشته از طریق دروازه مرزی سِمالکا وارد روژآوا شد و با مسئولان و رهبران منطقه خودمدیریتی شمال-شرق سوریه دیدار کرد. این عضو پارلمان اتحادیه اروپا وضعیت نظامی، امنیتی منطقه، نیروهای نظامی خارجی در مناطق شمال-شرق سوریه، وضعیت کمپ‌های خانواده‌های تبهکاران را مورد نیز مورد بررسی و بحث قرار داد.

در این دیدار ردور خلیل اعلام کرد که مناطق شمال-شرق سوریه از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک مورد حفاظت قرار گرفته و از دست تبهکاران داعش نجات پیدا کرده است. ردور در این رابطه اظهار داشت که فعالیتها و اقدامات نیروهای سوریه دمکراتیک علیه هسته‌های مخفی داعش همچنان ادامه دارند.

ردور خلیل در ادامه سخنان خود با اشاره به حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن به مناطق شمال شرق سوریه، اعلام نمود که برخی از مناطق به اشغال دشمن در آمده‌اند، هزاران غیر نظامی از مناطق خود آواره شده‌اند و وضعیت میدانی و نیروهای حاضر در منطقه ترسیم شد.

ردور خلیل خاطرنشان ساخت که در مناطق شمال-شرق سوریه نیروهای خارجی فراوانی حضور دارند، نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و نیروهای روسی و نیروهای دمشق در مناطق مرزی حضور دارند. وی در ادامه افزود: به دلیل نقض مداوم حقوق و قوانین از سوی ترکیه و تبهکاران داعشی علیه ساکنان منطقه، تهدیدهای مبنی بر اشغال مناطق جدید نگرانی ساکنان روژآوا را افزایش داده است.

در ادامه این دیدار نسرین عبدالله، سخنگوی رسمی یگانهای مدافع خلق، نیز اعلام نمود که در جریان نبردها، نیروهای نظامی در مقابله با نیروهای تروریستی مشکلات فراوانی داشته و اعلام نمود که جهانیان پرونده تبهکاران داعشی اسیر در دست نیروهای سوریه دمکراتیک و خانواده‌های آن در کمپها را نادیده گرفته‌اند. نسرین عبدالله با اشاره به نقض قوانین و حقوق زنان در مناطقی که از سوی ترکیه اشغال شده است، وضعیت آوارکان این مناطق در کمپ‌ها را تاسف بار خوانده و  اظهار داشت که اتحادیه اروپا و نهادهای حقوق بشر در این رابطه اقدامی به عمل نمی‌آوردند.

پیش‌بینی می‌شود این عضو پارلمان اتحادیه اروپا در سفر خود به روژآوا، امروز با نهادهای زنان نیز دیدار داشته باشد.

منبع: ANHA