نشست نیروهای سوریه دمکراتیک با ریش سپیدان منطقه هول

شیوخ و ریش سپیدان منطقه هول اعلام کردند که دولت اشغالگر ترک و حکومت دمشق و نیروهای همپیمان آن، خصوصا روسیه، توطئه‌هایی را علیه این منطقه در دست داشته و تلاش می‌کنند پروژه دمکراتیک و امنیتی این منطقه را برهم زنند.

نیروهای سوریه دمکراتیک به منظور ارزیابی سیاسی و نظامی منطقه شمال-شرق سوریه با شیوخ و ریش سپیدان عرب در منطقه هول نشستی را برگزار کردند. شیوخ و ریش سپیدان قبیله خواطینه، حسون، طیفاهین، شرابین، محسان و حیظم و دهها نفر از اعضای جامعه مدنی و نظامی این منطقه در این نشست حضور پیدا کردند.

نشست با یک دقیقه احترام برای کسانی که جان خود را از  دست داده‌اند آغاز شد. عبدالعزیز عبدو از فرماندهان نیروهای آسایش (امنیت) منطقه هول و احمد دریان از فرماندهان شورای نظامی سوریه دمکراتیک در این نشست حضور داشتند.

عبدو خاطرنشان ساخت که نیروهای سوریه دمکراتیک با جسارت در مقابل اشغالگران ترک و تبهکاران آنان ایستادگی کرده و برای دست‌یابی به حیاتی آزاد و صلح‌آمیز برای خلقشان هزینه‌های فراوانی داده‌اند. عبدو از ساکنان این منطقه درخواست نمود که با نیروهای آسایش همکاری کرده و هسته‌های تروریستی را که امنیت این منطقه را برهم می‌زنند، شناسایی و افشا کنند.

دریان نیز در سخنرانی خود با شیوخ این منظقه اظهار داشت که ساکنان این منطقه، در بی‌ثباتیهای سوریه متحمل خسارتهای فراوانی شده و اشغالگریهای تبهکاران داعش در منطقه هوله با تاراج و یغمای اموال ساکنان آن همراه بوده است. اما با تلاشهای نیروهای سوریه دمکراتیک این منطقه سرانجام آزاد شده و صلح در این منطقه استقرار یافته است.

دریان در بخش دیگری از سخنان خود افزود که هدف اصلی و استراتژیک تبهکاران،  برهم زدن اتحاد عشایر این منطقه بوده است، زیرا قبایل در این منطقه می‌توانند زمینه‌های اصلی اتحاد خلق‌ها را ایجاد کنند. وی همچنین اظهار داشت که دولت ترک از طریق تهدیدات خود تلاش می‌کند تا امنیت در منطقه را خدشه‌دار کند. احمد دریان در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که ترکیه و روسیه از طریق پول جوانان عرب را مسلح کرده و آنها را از این طریق به تبهکارانی برای مقاصد و نیات خود تبدیل می‌کنند تا پروژه‌ها و منویات آنان را پیش ببرند. تا در نهایت منطقه از این جوانان خالی شده و به نبرد با دولتهای دیگر گسیل داشته شوند. دریان در خاتمه سخنان خود از شیوخ و ریش سپیدان منطقه و تمامی گروه‌های منطقه هول درخواست نمود که در مقابل طرح‌ها و توطئه‌هایی که جوانان را هدف قرار می‌دهند، موضع بگیرند.

منبع: ANHA