صالح گدو: پارت دمکرات کوردستان در راه انسجام خلق کورد مانع‌تراشی نکند

صالح گدو در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام نمود که تنها دشمنان خلق کورد هستند که از جنگ داخلی میان کورد بهره‌برداری می‌کنند. در این باره صالح گدو از پارت دمکرات کوردستان درخواست نمود که در راه انسجام و اتحاد خلق کورد مانع‌تراشی نکند.

در ۱۳ دسامبر نیروهای پارت دمکرات کوردستان به گریلاهای مدافع خلق در نزدیکی روستای سگرکه از توابع آمیدی در استان دهوک حمله کردند. در نتیجه این حمله سه نفر از گریلاها به شدت مجروح شده بودند.

در رابطه با این موضوع صالح گدو دبیر کل حزب چپ دمکراتیک سوریه با خبرگزاری هاوار گفتگو کرد.

گدو در رابطه با این موضوع اظهار داشت که علت روی دادن جنگ طرح‌ها و توئطه‌های دشمنان بوده و تنها دشمن است که از جنگ داخلی میان نیروهای کورد بهره‌برداری کرده و استفاده می‌کند. صالح گدو در این باره اظهار داشت: ما کوردها در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم، از سوی دشمنان در محاصره قرار گرفته‌ایم، دشمنان در اطرافمان به شیوه‌ای وحشیانه به دستاوردهای ما حمله می‌کنند.

صالح گدو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که وی به عنوان نماینده حزب چپ دمکراتیک سوریه، به عنوان یکی از احزاب روژآوای کوردستان تلاش‌های بسیاری را انجام داده است تا از وقوع جنگ داخلی در میان کوردها ممانعت به عمل آورد، زیرا رویدادهایی که در جنوب کوردستان در حال وقوع هستند، باعث آزار و ناراحتی کورد در تمامی بخش‌های کوردستان است.

صالح گدو در پاسخ به این پرسش که اگر تحرکات نیروهای پ.د.ک گسترش پیدا کند خلق کورد چه آسیبی می‌بیند نیز گفت: پارت دمکرات کوردستان اکنون از سوی نیروهای کورد و دوستان خلق کورد تحت فشار قرار داشته و این مسئله می‌تواند نتایج خوبی را در بر داشته و مانع از آن شود که جنگ کوردکشی روی دهد، پارت دمکرت کوردستان درک کرده است که این جنگ در راستای منافع آنها نیست. از طرف دیگر درک کرده است که با چنین جنگی تمامی گروه‌های کوردی دچار آسیب می‌شوند.

در این گفتگو صالح گدو از تمامی احزاب سیاسی کوردستانی و خصوصا گروه‌های مرتبط با این مسئله درخواست نمود که با مسئولیت ملی در مقابل جنگ افروزی عمل کرده و با روح کوردایتی در این باره با مسئله برخورد کنند.

صالح گدو دبیر کل حزب چپ دمکراتیک سوریه در خاتمه سخنان خود از پارت دمکرات کوردستان درخواست نمود که این حزب به عنوان یکی از احزاب واجد نقش و اهمیت در سطح کوردستان لازم است که از گروه‌ها و احزاب دیگر کوردستانی حمایت کرده و در این باره اظهار داشت: لازم است که پارت دمکرات کوردستان هیچگونه مانعی در مقابل انسجام و اتحاد خلق کورد ایجاد نکند تا ما بتوانیم به سوی برگزاری کنگره ملی در کوردستان گام برداریم.

لازم بذکر است که علیرغم تمامی تلاش‌های خلق در روژآوای کوردستان که نسبت به توطئه‌های دشمنان هشدار داده است،  پارت دمکرات کوردستان تا کنون هیچگونه واکنشی در مقابل این خواست‌ها از خود نشان داده و موضع خود را برای خلق کورد شفاف نکرده است.