"ترکیه تلاش می‌کند خلق را به فقدان رهبر آپو عادت دهد"

زنان سیاستمدار کورد اعلام کردند که ترکیه می‌خواهد نیرویی را که خلق از اوجالان می‌گیرد نابود کند، خلق را به فقدان رهبر آپو عادت دهد.

حاکمیت ترکیه از سال ۱۹۹۹ تا امروز به بهانه‌های مختلف و واهی سعی کرده است تا رابطه بین خلق و رهبر آپو را قطع و وی را در سلول انفرادی نگاه دارد. هدف حاکمیت ترک از این کار دور کردن خلق از رهبری بوده است.

چند روز قبل افکار عمومی خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان متوجه اخبار و شایعاتی در خصوص مسئله سلامتی و زندگی رهبر آپو بود که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. در این باره زنان سیاستمدار در کانتون قامیشلو اعلام کردند که دولت اشغالگر ترک دیر زمانی است با جرایم خود علیه جامعه بشری شناخته شده است.

عریفه بکر عضو شورای زنان حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با تهدید و تداوم ممنوعیت دیدارهای وکلا و خانواده رهبر خلق کورد با وی اعلام کرد که سیاستهای در پیش گرفته شده از سوی دولت ترک می‌تواند نتایج بسیاری مخربی را به دنبال داشته باشد.

عریفه بکر در این باره افزود: مدت زمانی طولانی است که هیچگونه اطلاعی از وضعیت سلامتی و صحت رهبر آپو متتشر نشده است و از طریق رسانه‌های اجتماعی ترک نیز اخیرا اخباری ناخوشایندی به گوش رسیده است. همین مسئله باعث نگرانی‌های شدید جامعه کوردی شده است. عریفه بکر در این باره اظهار داشت که به هیچ وجه نباید به دولت ترکیه اعتماد داشت، دولت ترک دشمن خلق کورد است، به توطئه علیه رهبر آپو دست زده است و توطئه‌ها علیه خلق کورد همچنان در جریان هستند.

عریفه بکر در خصوص ابتکار عمل، فعالیتها و تلاش‌هایی که برای آزادی رهبر آپو از سوی بسیاری از سیاستمداران مستقل شکل گرفته است نیز اظهار داشت: همه اطلاع دارند که آزادی اوجالان می‌تواند کلید رهایی و حل مسائل و مشکلات خاورمیانه باشد و در واقع این کلید نیز در دست رهبر آپو قرار دارد.

وی در ادامه سخنان از جامعه بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشری و کمیته بین‌المللی دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و کمیته منع شکنجه حقوق بشر اتحادیه اروپا درخواست کرد که از زندان امرالی دیدار کرده و در خصوص وضعیت سلامتی و صحت وی اطلاعات لازم را منتشر کنند. وی همچنین از زنان سیاستمدار و حقوقدان مستقل در شمال-شرق سوریه نیز درخواست کرد که در راستای آزادی اوجالان تلاش کنند. تداوم توطئه و انزوای سنگین با همکاری دولتهای دیگر شرمی بزرگ به شمار می‌رود.

در رابطه با همین مسئله، دریا رمضان از اعضای کنگره ملی کوردستان-روژآوا نیز اظهار داشت: ادعاهای دولت ترک در خصوص وضعیت سلامتی رهبر آپو به منظور درهم شکستن اراده خلق کورد و روحیه وی خصوصا بعد از پیروزی نیروهای مدافع خلق در نبرد گاره بوده است.

دریا رمضان در ادامه سخنان خود اظهار داشت که: دولت ترک تمامی قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی را در مواجهه با رهبر خلق کورد نقض می‌کند و اجازه دیدار وکلا و خانواده را منع کرده است. به همن علت لازم است که گروه‌های مرتبط با مسئله حقوق زندانیان در این باره با شدت فعالیت کنند.

دریا رمضان  در بخشی دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که خلق کورد و خصوصا ساکنان روژآوای کوردستان از رهبر آپو نیرو و روحیه گرفته و به همین دلیل دولت ترک سعی می‌کند با طرح این ادعاها اراده خلق را درهم شکسته و روحیه آنها را تضعیف کند. وی در خاتمه سخنان خود از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری درخواست نمود که وظایف حقوق بشری خود را در این رابطه انجام داده و سکوت خود را در مقابل انزوای شدید علیه اوجالان بشکنند، زیرا اوجالان خواهان دست‌یابی تمامی خلق‌های خاورمیانه به حقوق خود است.