تظاهرات باشکوه مردمی شمال و شرق سوریه در محکومیت توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه

صد‌ها هزار نفر از ساکنان شمال و شرق سوریه روز گذشته در محکومیت توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به خیابان‌ها سرازیر شدند و شعار «زنده‌باد رهبر آپو» سر دادند.

روز گذشته با شرکت صدها هزار نفر از شهروندان مناطق و اقلیم‌های گوناگون شمال و شرق سوریه توطئه‌ی بین‌المللی ١۵ فوریه ١٩٩٩ علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد.

دیرک

هزاران نفر از ساکنان منطقه کوچرات و براو در دروازه ورودی بخش دیرک با برگزاری راهپیمایی بسوی مرکز این شهر، توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه و ٢٢ سال حصر اوجالان را محکوم کردند.

این راهپیمایی سپس با برگزاری یک گردهمایی در میدان بایرام واقع در شمال شرقی شهر دیرک ادامه یافت. محمد عبدالرحمن رئیس مشترک اقلیم شورای اداری اقلیم دیرک در سخنانی به مقاومت خستگی‌ناپذیر عبدالله اوجالان در زندان امرالی درود فرستاد و توطئه ١۵ فوریه را محکوم کرد.

گرکه ‌لگه

ده‌ها هزار از ساکنان گرکه لگه و روستاهای اطراف آن با تجمع در میدان شهید خبات دیرک، توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه را محکوم کردند. محمد جمیل رئیس مشترک شورای بخش گرکه لگه در سخنانی گفت:"٢٢ سال از توطئه بین‌المللی علیه اوجالان که برای پیشرفت بشریت، جامعه و گسترش دمکراسی مبارزه می‌کرد، سپری شد."

نسرین محمد عضو شورای اجرایی کنگره ستار نیز در ادامه طی سخنانی به مقاومت نیروهای گریلای کوردستان در عرصه گاره درود فرستاد و افزود:"نیروهای هژمونگرا به توطئه‌گری علیه ملت کورد ادامه می‌دهند، اما مقاومتی که در گاره شکل گرفت پاسخی قاطع به توطئه‌گران و در رأس آنان رژیم ترکیه بود."

چلاغا

هموطنان ساکن در شهرک چلاغا نیز با برگذاری راهپیمایی و تجمع توطئه ١۵ فوریه را محکوم کردند.

مونا یوسف عضو شورای اجرایی کنگره ستار در سخنانی اظهار کرد:"اگر چه دولت‌ها و نیروهای بسیاری در توطئه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دست داشتند تا اراده کوردها را با شکست روبرو کرد و انان را از ایده‌های آزادیخواهی رهبری بترسانند، اما خلق‌های شمال و شرق سوریه با تکیه بر اندیشه و پارادایم اوجالان به آزادی و برابری دست یافتند."

شرکت کنندگان شعار «زنده‌باد رهبر آپو» را سر دادند.

تل کوچر

در شهر تل کوچر نیز ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهر با برگزاری راهپیمایی توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه را محکوم کردند.

لیلا رمضان عضو کنگره ستار در ادامه در تجمع باشکوه مردم تل کوچر در سخنانی ضمن محکوم کردن توطئه ١۵ فوریه گفت:"این توطئه و ربودن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان لگه ننگ پاک نشدنی بر پیشانی بشریت است. زیرا نیروهای بین‌المللی علیه رهبر صلح و آشتی، برابری، آزادیخواهی و نجات ستمدیدگان توطئه کردند."

تل براک

در شهرک تل براک از توابع قامشلو نیز مردم با برپایی راهپیمایی در ٢٢مین سالگرد ١۵ فوریه، توطئه بین‌المللی علیه ملت کورد را محکوم کردند.

عبدالسلام حسن رئیس مشترک مجلس تل براک در سخنانی خلق‌های شمال و شرق سوریه را فراخواند تا پیرامون افکار و ایده‌های رهبر عبدالله اوجالان گردهم آیند و صفوف خود را در برابر اشغالگران، ستمگران و نوکران بیگانگان نیرومند کنند.

تربسپی

شهروندان تربسپی کانتون قامشلو نیز با برگزاری راپیمایی و تجمع توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه را محکوم کردند.

دیار حسن عضو حزب اتحاد دمکراتیک در سخنانی اظهار کرد که مبارزه برای آزادی رهبر آپو باید بیش از هر زمان دیگری گسترش یابد و به اسارت وی در امرالی پایان داده شود.

شرکت کنندگان شعار «زنده‌باد رهبر آپو»، «مرگ بر توطئه‌گران» را سر دادند.

در عاموده، تل‌حمیص، کمپ آوارگان واشوکانی، شهر حسکه، تل تمر، شدادی، کمپ آوارگان هول، منطقه شیخ مقصود کلان‌شهر حلب، کوبانی، منبج، شهبا، طبقا و رقه نیز راهپیمایی و گردهمایی‌های باشکوهی با هدف محکوم کردن توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شدند.

شرکت‌‌کنندگان با سردادن شعار و حمل پلاکارد، انزجار خود را از نیروهای توطئه‌گر و نوکران منطقه‌ای آنان اعلام کردند و پایبندی خود به رهبر آپو را مورد تأکید قرار دادند.