یگان‌های مدافع خلق هویت ٨ مبارز شهید را اعلام کرد

​​​​​​​ی.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی ٨ مبارزه خود را که در مقاطع جداگانه در حلب به شهادت رسیده بودند منتشر کرده و می‌گوید: برای تحقق آرزوها و اهداف آنان با عزمی نستوه مبارزه را به پیش می‌بریم.

مرکز خبررسانی و مطبوعات یگان‌های مدافع خلق در اطلاعیه‌ای اسامی ٨ مبارز شهید در حلب را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:"از آغاز انقلاب روژاوا تا به امروز مبارزه‌ای که علیه نیروهای کهنه‌پرست و اشغالگرِ دشمن بشریت به انجام رسید به الگویی بی‌همتایی برای تمامی خلق‌های جهان مبدل شد. در این مبارزه قهرمانان بزرگ و تاریخی به میدان آمدند و هزاران دختر و پسر این سرزمین برای آزادی بشریت جان خود را فدا کردند و به آینده انسانیت روشنی بخشیدند. مشعلی است که راه ما را در مبارزه علیه تاریکی و اشغالگری روشن کرده و به ما روحیه و نیرویی بزرگ بخشیده است. ما وامدار این شهیدان قهرمانمان هستیم و برای تحقق آرمان‌ها و اهداف آنان با عزمی نستوه و اراده‌ای بزرگ به مبارزه ادامه می‌دهیم."

ی.پ.گ در مورد شهیدان گفته است:"سال ٢٠١۴ حملات مزدوران داعش به خلقمان گسترده بود. خلقمان و مبارزانمان در مقابل این حملات ایستادگی کردند. تبهکاران داعش به شیوه‌‌های وحشیانه روستاهای اطراف حلب را هدف حمله و قتلعام قرار دادند و در مقابل این حملات نیز مقاومتی بزرگ نشان داده شد. رفقایمان احمد الحسن، احمد خدرو، شعبان ابراهیم، علی العلو، محمد العلی بشار، مصطفی محمود و بشار قاسم در این مقاومت به شهادت رسیدند.

همچنین رفیقمان کاروان عفرین در روز ٢ ژانویه ٢٠٢١ در نتیجه حادثه‌ای به شهادت رسید. ما یاد شهیدانمان را گرامی می‌داریم و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ی آنان و خلقمان ابراز می‌داریم.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

حمنی احسانی با کد سازمانی کاروان عفرین، نام مادر و پدر: هاجر – کاوه. زمان و مکان شهادت: ٢ ژانویه ٢٠٢١/ حلب

احمد خدرو، نام مادر و پدر: ملیحه- حسن. زمان و مکان شهادت: سال ٢٠١۴- روستاهای اطراف حلب

شعبان ابراهیم، نام مادر و پدر: عیوش – احمد، زمان و مکان شهادت: سال ٢٠١۴- روستاهای اطراف حلب

علی العلو، نام مادر و پدر: بهیه – محمد، زمان و مکان شهادت: سال ٢٠١۴- روستاهای اطراف حلب

محمد علی البشار، نام مادر و پدر: مریم – حسن، زمان و مکان شهادت: سال ٢٠١۴- روستاهای اطراف حلب

مصطفی محمود، نام مادر و پدر: زینو – ولید، زمان و مکان شهادت: سال ٢٠١۴- روستاهای اطراف حلب

بشار قاسم، زمان و مکان شهادت: سال ٢٠١۴- روستاهای اطراف حلب