یگان‌های مدافع زنان: انتشار خبر محکومیت چیچک کوبانی در سالروز آزادی باغوز تصادفی نیست

فرماندهی ی.پ.ژ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که محاکمه و حکم محکومیت یکی از رزمندگان یگان‌های مدافع زنان به نام چیچک کوبانی بر خلاف تمامی قوانین و معیارهای بین‌المللی بوده و باید جامعه جهانی نسبت به این حکم اعتراض کرده و برای آزادی زندانیان زن تلاش کند.

فرماندهی یگانهای مدافع زنان در رابطه با محاکمه و محکومیت یک از رزمندگان آنها با نام چیچک کوبانی از سوی دولت اشغالگر ترگ بیانیه‌ای را منتشر کرده و تاکید نمود که این محاکمه غیر قانونی بوده و بر خلاف تمامی معیارهای حقوقی در سطح جهان است.

بیانیه یگانهای مدافع زنان به شرح ذیل است:

"دولت اشغالگر ترک با محاکمه چیچک کوبانی بار دیگر قوانین بین‌المللی و قوانین مرتبط به برخوردهای نظامی را نقض کرده است. چیچک کوبانی از اعضای یگانهای مدافع زنان در روستاهای تابعه گری سپی در شمال-شرق سوریه از سوی گروه‌های وابسته به ارتش اشغالگر ترک در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ به اسارت درآمد. به صورت غیر‌قانونی به ترکیه فرستاده شد و در آنجا از سوی دادگاه ترک در مورخ ۲۳/۰۳/۲۰۲۱ به حبس ابد محکوم شد. بدون آنکه مرتکب نقض هیچ قانونی در خاک ترکیه شده باشد.

علیرغم آنکه رفیق ما در یک جنگ بین‌المللی به اسارت درآمده است که می‌تواند از تمامی قوانین بین‌المللی مرتبط با اساری جنگی استفاده کند و براساس حقوق بشر بین‌المللی مورد حفاظت قرار گیرد، اما هیچگونه تلاشی از سوی نهادهای بین‌المللی برای آزادی وی صورت نگرفته است.

از زمانیکه دولت اشغالگر ترک مناطق اشغال شده در سوریه را به مکانی برای تجمع و هماهنگی گروه‌های مسلح تبدیل کرده است، آگاهانه شهروندان سوریه را به ترکیه انتقال داده و به شیوه‌ای غیر قانونی آنها را زندانی می‌کند. در این رابطه از سوی سازمان ملل متحد و برخی از سازمانهای حقوق بشری بین‌المللی، دستگیری‌های از پیش تعیین شده و غیر قانونی دولت ترک کاملا به اثبات رسیده و مورد محکومیت قرار گرفته‌اند. این سازمان‌ها از دولت ترک درخواست کرده‌اند که دولت ترکیه باید جرایم وحشیانه علیه حقوق بشر را متوقف کند. اما دولت اشغالگر ترک خواست سازمان ملل متحد و درخواست‌های بین‌المللی را در خصوص توقف انتقال زندانیان و محکومیت آنها در خاک ترکیه را نپذیرفته است. بلکه بیش از این رفیق ما را به شیوه‌ای غیر قانونی محاکمه کرده و حبس ابد نیز محکوم کرده است.

به همین دلیل از تمامی سازمان‌ها و گروه‌های بین‌المللی فعال در این زمینه درخواست می‌شود که نسبت به این اقدام ترکیه اعتراض کرده و خواستار آزادی تمامی زندانیان سوری در زندان‌های ترکیه هستیم.

دست زدن به این جرایم اصرار ما را برای آزادی متوقف نکرده و ما مبارزه خود را در مقابل ظلم و اشغالگری گسترش می‌دهیم. ما دریافته‌ایم که معنی چنین اقداماتی از سوی دولت ترک، تلافی و انتقام شکست داعش است که دولت اشغالگر ترک از آن حمایت می‌کند و تلاش می‌کند تا بار دیگر داعش را زنده کند. به همین دلیل از هسته‌های مخفی داعش در منطقه حمایت می‌کند. تصادفی نیست که حکم چیچک کوبانی در سالگرد شکست داعش در باغوز اعلام می‌شود.

براین اساس ما خواهان حمایت از تمامی زنانی هستیم که با نقض حقوق انسانی خود مواجه شده‌اند. انچه که وحشیگری دولت ترک را تایید می‌کند خروج این کشور از پیمان استانبول است که حراست و دفاع از زنان و بازخواست گناهگاران را تامین می‌کند. از این مرحله به بعد، برای گسترش ارزش‌های انسانی و آزادی زنان ما مبارزه خود را بیش از پیش گسترش داده و بر اساس مسیر رفقایمان در زندانهای دولت اشغالگر ترک مبارزه می‌کنیم."