آتش‌سوزی مزارع روستاهای بخش زرگان سریکانی از سوی ارتش اشغالگر ترک و تروریست‌هایش

دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش مزارع کشاورزی روستاهای بخش زرگان در سریکانی را به آتش کشیده و خانه‌های روستائیان را هم سوزاندند.

بنابر گزارشات دریافت شده، دولت اشغالگر ترک مزارع کشاورزی روستاهای ام شفا، تل محمد، خبرت جمو، عینک الهوا، قبر کبر و خربت خدر در بخش زرگان واقع در سریکانی اشغالی را به آتش کشیدند.

اشغالگران خانه‌های روستائیان را در روستای خربت خدر را طعمه حریق کردند.

دولت ترک و مزدورانش از آغاز ماه مه مزارع ساکنان این منطقه را به آتش می‌کشند.

رژیم غاصب ترک از نخستین روزهای ماه مه حملات سازماندهی شده‌ای را به محصولات کشاورزی شمال و شرق سوریه آغاز کرده است.

طبق آمارهای جمع‌آوری شده خبرگزاری فرات نیوز، از آغاز این ماه نظامیان اشغالگر ترک و تروریست‌های وابسته به آنکارا در ٢٠ منطقه از توابع شهرهای گری سپی، باب، عین‌ عیسی، تل تمر، شرا، شراوا و کوبانی مزارع شهروندان را طعمه حریق کرده‌اند.

سال گذشته ۴٣۵ هزار و ۵٠٠ دونم زمین کشاورزی را به آتش کشیدند

دولت ترک و داعش در سال ٢٠١٩ حملات بی‌وقفه‌ای را به مزارع ساکنان شمال و شرق سوریه انجام دادند.

بنابر آمارهای منتشر شده از سوی کمیته (وزارت) کشاورزی و اقتصاد خودمدیریتی شمال و شرق سوریه سال گذشته ۴٣۵ هزار و ۵٠٠ دونم (یکای مساحت ارضی) از مزارع توسط دولت ترک و تبهکاران داعش به آتش کشیده شدند. سال گذشته دست‌کم ١۴ نفر از اعضای دفاع مدنی، مبارزان ق.س.د، اعضای سازمان آتش‌نشانی و اعضای امنیت داخلی در جریان فعالیت برای کنترل آتش‌سوزی‌های جان خود را از دست دادند.

کشاورزان و اعضای نهادهای عرصه تولید با آغاز ماه مه تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با گسترش آتش‌سوزی به مرحله اجرا گذاشته‌اند.