آتش مقاومت عفرین طومار رژیم ترک را در هم می‌پیچد

​​​​​​​مقاومان عفرینی از همانروزی که عفرین به اشغال نیروهای ترک و تبهکاران اسلامگرا درآمد، یک لحظه اشغالگران را از حملات خود بی‌نصیب نگذاشته‌ و دولت ترک با تمامی اقدامات خود تا کنون موفق به استقرار ثبات در عفرین نشده است

دولت اشغالگر ترک و گروه‌های تبهکار که در بیستم ژانویه سال ۲۰۱۸ حملات خود را به عفرین آغاز کردند و در ۱۸ مارس همان سال عفرین را به اشغال خود در آوردند، بیش از ده ماه است که قادر به ایجاد ثبات در منطقه‌ی عفرین نگشته و همچنان بر تل آتشی نشسته‌اند که نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ برای آنان مهیا کرده‌اند. ارتش ترک که با همراهی ۳۳ گروه تبهکار و با در پیش گرفتن تمامی اقدامات سبعانه این شهر را به کنترل خود گرفته است مدت ۱۰ ماه است که در مواجهه با نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

 

متعاقب اشغال عفرین، نیروهای ی.پ.ژ و ی.پ.گ وارد مرحله‌ی مبارزه‌ی گریلایی گشته و اتاق عملیات خشم زیتون و نیروهای رهایی‌بخش عفرین حملات فراوانی را علیه مواضع دولت اشغالگر ترک و تبهکاران اسلامگرای وابسته به آن انجام دادند. نیروهای رهایی‌بخش عفرین نیز به عنوان نیرویی تازه تاسیس در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۸ تا کنون توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. از همین‌رو در برهه‌های بسیاری در ماطق عفرین وضعیت اضطراری اعلام شده است.

 

تقسیم عفرین بین نیروهای تبهکار

حمله‌ی دولت دولت ترک به عفرین با همراهی  ۳۳  گروه تبهکار انجام و متعاقب اشغال آن، منطقه‌ی عفرین بین این گروه‌ها تقسیم شد:

منطقه‌ی شییه: تبهکاران سلیمان شاه، تیپ الوقاص و احباب المصطفی

منطقه‌ی جندرس: احرار الشرقیه و جیش الشرقیه، المنتصر بالله، جنبش نورالدین الزنگی، فیلق الشام، تیپ سمرقند، انصار الحمص، احفاد الصحابه و ابن تیمیه

منطقه‌ی بلبل: سلطان مراد، الحمزه، صقورالشام، فیلق المجید و تیپ ۱۲

منطقه‌ی مابط: منتصر بالله، معتصم بالله، احفاد الرسول و تیپ الفتاح

منطقه‌ی شرا: سلطان مراد، الحمزه، جند الاسلام و تیپ ۵۵

منطقه‌ی راجو: احرار الشام و احرار الشرقیه

منطقه شراوا: سلطان مراد، الحمزه، فیلق الشام

مرکز عفرین: فیلق‌الشام، صقور الکرد، تیپ شام، الصفوه الاسلامیه، گروه بقره، سلطان مراد، الحمزه، تیپ سمرقند، الشرقیه، احفاد الرسول، الجبهه‌الشامیه، فرقه ۲۳ المعتصم بالله، جیش الشام و گروه المخیبر

تبهکاران دیگری نیز در این منطقه استقرار یافته‌اند.

 

ابلاغ تمامی دستورها از سوی فرماندهی نظامی ترک

دولت ترک بلافاصله بعد از اشغال عفرین تبهکاران و خانواده‌های آنان را در منطقه‌ مستقر و به تاسیس شوراهای منطقه‌ای پرداخته و ادعا نمود که مدیریت مدنی را به این شوراها و مدیریت نظامی را به ائتلاف تبهکاران، تحت عنوان ارتش ملی واگذار کرده است.  اما مجلس و ارتش ملی تمامی فرامین خود را از دولت ترک اخذ و بدون اطلاع و آگاهی دولت ترک قادر به تصمیم‌گیری با هیچ تحرک و تغییری نیستند؛ تا جایی‌که امور اداری عفرین از فرمانداری کیلیس مدیریت می‌شود. به رغم ادعاهای دولت ترک مبنی بر عادی شدن اوضاع، تمامی امور بر اساس سیستم نظامی مدیریت و افسران ترک به ابلاغ دستورات لازمه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید ...
آزادی عفرین وصیت جان برکفان کوهستان کورمنج است
عفرین در ٧٢مین سالروز تشکیل جمهوری مهاباد با ٧٢ جنگنده بمباران شد
شهروندان عفرین اشغالی: ما شکست نخورده‌ایم و عفرین را آزاد خواهیم کرد
| عفرین اشغالی را به یک شهر ترک تبدیل می‌کنند

انجمن مزدور میهنی کردستان سوریه

شورای میهنی کردستان سوریه که نیروهای ی.پ.ژ و ی.پ.گ را به دلیل عدم پذیرش آنان در عفرین مقصر قلمداد می‌نمود، در جریان اشغال عفرین با نیروهای دولت ترک همکاری نمود. اما به رغم وعده‌های دولت ترک به این شورا، اکنون شورای میهنی سوریه در عفرین واجد هیچ نقشی نمی‌باشد. ۱۰ روز بعد از اشغال عفرین، یکی از روسای شورای میهنی کردستان سوریه به نام فواد الیکو با شرکت در یک برنامه‌ی خبری روداو تی.وی اعلام کرد که آن‌ها با دولت ترک به توافق رسیده‌ و از اشغال عفرین توسط دولت ترک حمایت می‌نمایند. ۶ گروه تبهکار وابسته به شورای میهنی کردستان سوریه در حمله به عفرین مشارکت داشتند. در زمان حمله و مرحله‌ی اشغال عفرین نیز سکوت پیشه کردند. زیرا به رغم مزدوری این گروه، به دلیل کردبودن آنان از سوی دولت ترکیه بدون نقش و منفعل گذاشته شدند. اکنون شمار اعضا و وابستگان شورای میهنی کردستان سوریه بسیار تقلیل یافته و شمار باقی مانده‌ی آنان به خدمت سرویس اطلاعات ملی ترکیه –میت درآمده‌اند.

 

مبارزه به شیوه‌ی گریلایی

نیروهای ی.پ.ژ و ی.پ.گ با مقاومتی که عنوان مقاومت دوران به خود گرفته است از ۱۸ مارس سال ۲۰۱۸ وارد مرحله‌ی دوم مبارزه‌ی خود شده است. همراه با اشغالگری، رزمندگان عفرین نیز به مقابله با نیروهای ترک برآمده و در داخل عفرین با واحدهای کوچک و استفاده از راهکارهای گریلایی مبارزه را تداوم بخشید‌ه‌اند. نیروهای ی.پ.ژ و ی.پ.گ از روز نخست ضربات سنگینی را به تبهکاران وارد آورده و از ۱۸ مارس تا به کنون ۱۴۷ عملیات را انجام داده‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات ۳۵۰ اشغالگر کشته شده و ۵۶ نفر از رزمندگان ی.پ.ژ و ی.پ.گ نیز شهید شده‌اند.

 

محمود: نیروهای اشغالگر لحظه‌ای در امان نبوده‌اند

نوری محمود فرماندهی واحدهای مدافع خلق خاطر نشان ساخت ۸۰ درصد ساکنان عفرین از این شهر خارج شده‌اند. نوری محمود در این رابطه اظهار داشت که دولت ترک در حال تغییر بافت جمعیتی عفرین برآمده است. از سوی دیگر نیز سیستم ترور را در این شهر به جای سیستم دمکراتیک پیشین مستقر کرده است. به همین دلیل به استقرار گروه‌های تروریست در عفرین دست زده است. نیروهای ما نیز در عفرین با بکارگیری شیو‌ه‌های گریلایی به مقاومت می‌پردازند. از روز نخست مرحله‌ی دوم تا  کنون به دلیل فعالیت‌های نیروهای ما اشغالگران لحه‌ای در امان نبوده‌اند. نیروهای ما مبارزه‌ی خود را برای رهایی و آزادی عفرین همچنان ادامه می‌دهند. مباره‌ی بی امان و ایثارگرانه‌ی ما تا آزادی عفرین ادامه خواهد یافت.

 

اتاق جنگ خشم زیتون

اهالی و ساکنان عفرین که از مبارزات نیروهای ی.پ.ژ و ی.پ.گ جسارت و نیرو گرفته‌اند، در جریان ژوئن سال ۲۰۱۸ اتاق عملیات خشم زیتون را تاسیس کردند. تا کنون بیش از ۱۰۰ عملیات از سوی این اتاق جنگ صورت گرفته و فیلمهای آن در شبکه‌های اجتماعی و از جمله فیسبوک منتشر و رعب و وحشت را در دل اشغالگران ایجاد کرده است. در تصویر منتشر شده‌ای از مناطق ادلب و شهبا که  به اشغال نیروهای ترک درآمده است تصاویری از پیوستن ساکنان منطقه به اتاق خشم زیتون در سطح وسیعی منتشر شده است. در عملیاتی که از سوی این اتاق جنگ رهبری شد، رزمندگان خشم زیتون ضربات سنگینی را به نیروهای دولت ترک وارد آورده و خیل کثیری از فرماندهان تبهکاران گروه فیلق الشام، جبهه‌الشامیه، سلطان مراد در این عملیات کشته شدند.