آمار قتل‌عام‌های ۵٢ روزه شهروندان کانتون عفرین از سوی رژیم تروریستی ترکیه

هلال احمر کُرد طی گزارشی مستدل آمار جنایات و قتل‌عام‌های رژیم تروریستی ترکیه علیه شهروندان کانتون عفرین را تهیه کرد و نسخه‌ای از آنرا برای انتشار به خبرگزاری فرات ارسال نموده است

هلال احمر کُرد طی گزارشی مستدل آمار جنایات و قتل‌عام‌های رژیم تروریستی ترکیه علیه شهروندان کانتون عفرین را تهیه کرد و نسخه‌ای از آنرا برای انتشار به خبرگزاری فرات ارسال نموده است

 

بنابه گزارش شورای بهداشت کانتون عفرین، طی ۵۲ روز حملات اشغالگرایانه‌‌ رژیم تروریستی ترکیه و تبهکاران وی علیه عفرین، ۲۳۲ نفر غیرنظامی از جمله ۳۵ کودک و ۲۹ زن به شهادت رسیده‌اند. حملات غاصبگران به زخمی‌شدن ۶۶۸ نفر شامل ۹۰ کودک و ۱۰۰ زن منجر شده است. رژیم تروریستی ترکیه در حملات به مرکز شهر عفرین، مناطق جندریس، شیه، راجو، بلبله، مابتا، شَرا و شَراوا و روستاهای تابعه ساکنان غیرنظامی را مستقیما هدف قرار داده است.

اجساد فراوانی هنوز ناپدید هستند

بنا به مستندات شورای بهداشت کانتون عفرین و هلال احمر کرد در حملاتی که از ۲۰ ژانویه/٣٠ دی ماه علیه مرکز عفرین و ۷ بخش آن آغاز گردیده تا تاریخ ۶ مارس -یعنی ظرف مدت یک ماه و نیم گذشته- ۲۲ کودک، ۲۸ زن و ۱۶۶ مرد جان سپرده‌اند. هلال احمر کرد-شعبه‌ی عفرین بیان کرده که شمار قربانیان بیشتر از آمار موجود است و اجساد فراوانی هنوز ناپدید می‌باشند.

 

 نود درصد کشتار شهروندان از سوی جنگنده‌ها صورت گرفته است

هلال احمر کُرد آمار قربانیانی که طی فاصله زمانی ۲۰ ژانویه و ۱۰ مارس در مرکز عفرین و بخش‌های آن به قتل رسیده‌اند را بطور جداگانه ثبت کرده و یادآوری نموده است که بیش از ۹۰ درصد از  قتل‌عام‌ها توسط جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است.

 

آمار ۵۰ روزه هلال احمر

بنابر داده‌های هلال احمر کُرد شمار غیرنظامیانی که طی مدت زمانی ۲۰ ژانویه و ۱۰ مارس به قتل رسیده و یا زخمی شده‌اند در هر یک از بخش‌‌های کانتون عفرین به این ترتیب است:

مرکز عفرین

کودک: ۵ شهید، ۱۲ زخمی

زن: ۱ شهید، ۸ زخمی

مرد: ۴ شهید، ۱۶ زخمی

در مجموع: ۱۰ شهید، ۳۶ زخمی

 

بخش جندریس

کودک: ۴ شهید، ۱۸ زخمی

زن: ۵ شهید، ۱۸ زخمی

مرد: ۱۷ شهید، ۷۱ زخمی

در مجموع: ۲۶ شهید، ۱۰۷ زخمی

 

بخش شیه

کودک: ۱ شهید، ۴ زخمی

زن: ۳ شهید، ۹ زخمی

مرد: ۹ شهید، ۳۲ زخمی

در مجموع: ۱۳ شهید، ۴۵ زخمی

 

بخش راجو

کودک: ۱ شهید، ۱۴ زخمی

زن: ۲ شهید، ۱۷ زخمی

مرد: ۷ شهید، ۸۱ زخمی

در مجموع: ۱۰ شهید، ۱۱۲ زخمی

 

بخش مابتا

کودک: ۶ شهید، ۲ زخمی

زن: ۱ شهید، ۴ زخمی

مرد: ۵ شهید، ۱۶ زخمی

در مجموع: ۱۲ شهید، ۲۲ زخمی

 

بخش بلبله

کودک: - شهید، ۷ زخمی

زن: - شهید، ۵ زخمی

مرد: ۳ شهید، ۱۵ زخمی

در مجموع: ۳ شهید، ۲۷ زخمی

 

بخش شَرا

کودک: - شهید، ۲ زخمی

زن: ۲ شهید، ۳ زخمی

مرد: ۵ شهید، ۲۱ زخمی

در مجموع: ۷ شهید، ۲۶ زخمی

 

بخش شَراوا

کودک: ۱۲ شهید، ۱۸ زخمی

زن: ۵ شهید، ۴ زخمی

مرد: ۴ شهید، ۱۸ زخمی

در مجموع: ۲۱ شهید، ۴۰ زخمی

 

قطعنامه شورای امنیت نقض شد و ترکیه به کشتار مردم ادامه داد

طبق داده‌های شورای بهداشت کانتون عفرین در عرض ۶ روز (از اول تا ششم مارس) پس از تصمیم آتش‌بس یکماهه شورای امنیت سازمان ملل متحد، رژیم تروریستی ترکیه در عفرین و نواحی وابسته به آن ۲۰ نفر غیرنظامی از جمله ۳ کودک، ۵ زن و ۱۲ مرد را به قتل رسانده است. از ۶ مارس تا هم اکنون نیز شمار زیادی غیرنظامی از سوی رژیم تروریستی ترکیه و تبهکاران وابسته به آن به قتل رسیده‌اند.

لینک‌های اسناد و اطلاعات  مفصل در رابطه با قتل‌عام: