آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه سپاه به اجرا گذاشت

در حالیکه جمهوری اسلامی برای لغو و یا حتی سبک‌کردن تحریم‌های سنگین آمریکا به هر دری متوسل می‌شود وزارت خزانه‌داری ایالات متحده عصر پنج‌شنبه ٢۶ مارس/ ٧ فروردین از موج تازه‌ای از تحریم‌های سپاه پاسداران خبر داده است.

برپایه‌ی گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت خزانه‌داری آمریکا ١۵ شخص حقیقی و پنج شرکت تجاری وابسته به سپاه پاسداران را هدف مجازات‌های تازه‌ای قرار داده است. شرکت‌های ایرانی در عراق متهم به همکاری با سپاه قدس و پشتیبانی از شبه‌نظامیان وابسته به ایران شده‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌ها و افراد تحریم شده متهم شده‌اند که در ارسال اسلحه و کمک به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به دولت ایران در عراق از جمله "کتائب حزب‌الله" و "عصائب اهل‌الحق" دست دارند.

١١ شهروند ایرانی، چهار عراقی و شرکت سهامی خاص متاجر نوین مدائن، شرکت سامان شیمی خاورمیانه. ستاد بازسازی عتبات عالیات، شرکت بهجت الکوثر و شرکت خدمات حمل و نقل دریایی الخمائل مشمول تحریم‌های تازه آمریکا شده‌اند.

استیون منوچین، رئیس خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که حکومت ایران "شبکه‌ای از شرکت های ساختگی جهت حمایت مالی از گروه های تروریستی در منطقه و اختصاص منابع ملت ایران به این گروه ها را به کار می‌گیرد و به جای رسیدگی به نیازهای اولیه مردم ایران اولویت خود را کمک به گروه‌های تروریسی قرار داده است."

همزمان با اعلام تصمیم خزانه‌داری آمریکا امروز "منطقۀ سبز" در بغداد که محل ساختمان‌های دولتی و سفارتخانۀ آمریکا در عراق تحت تدابیر شدید امنیتی است هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت.