اطلاعیه‌ ه.پ.گ در رابطه عملیات نیروهای خود و حملات هوایی رژیم ترکیه

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق در رابطه با عملیات نیروهای یژاستار در جولمرگ و بمباران‌ جنگنده‌های ترکیه در عرصه‌های دفاعی مدیا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق در رابطه با عملیات نیروهای یژاستار در جولمرگ و بمباران‌ جنگنده‌های ترکیه در عرصه‌های دفاعی مدیا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

 

متن اطلاعیه به نقل از وبسایت ه.پ.گ به این شرح است:

"اشغالگران در جولمرگ هدف عملیات گریلایی یژاستار قرار گرفتند

نیروهای یژاستار ساعت ٩ روز ١٠ ژوئیه/ ١٩ تیرماه در چهارچوب کارزار انقلابی شهید پیروز و شهید آگری علیه پایگاه گره در بخش چَله از توابع جولمرگ دست به عملیات گریلایی زدند. سنگرها و مواضع دشمن متحمل ضربات سهمگین شد اما شمار دقیق کشته و زخمی‌های دشمن محرز نشده است.

نیروهای ما در تداوم کارزار مذکور ساعت ١٨:٣٠ همان روز به دشمنان در تپه للیکان منطقه برادوست جنوب کردستان حمله کرده و یک ارتشی ترک از سوی تک‌تیراندازهای ما به هلاکت رسید.

 

تحرکات نظامی ترکیه در شمذینان

از روز ٩ ژوئیه ارتش غاصب جمهوری ترک با همکاری مزدوران محلی روستاهای دی و هارونا تحرکات نظامی را در مناطق رادیولوگ –از توابع گوَر و روستای هارونا در شمذینان آغاز کرده و عصر همان روز بدون کسب هیچ نتیجه‌ای مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 

تداوم حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه به جنوب کردستان

هواپیماهای جنگنده رژیم غاصب ترکیه از ساعت ٢٠ تا ٢٢ نیمه شب ١٠ ژوئیه حوالی روستاهای گراوا، کورتک، اورتا آلان، بوله، ارتفاعات تپه هیڤا، مناطق اطراف روستای سله در قندیل، دره کنفرانس، عرصه ورخله در منطقه آواشین، چمچو، کونشکا، روستای فله‌ها در عرصه زاپ، دره کست عرصه متینا، عرصه‌های شهید بریتان ، دره آشوت و کلاشین از توابع خاکورک را بمباران کردند.

 

نهم ژوئیه هم دره نرگس و آلانتوس در عرصه زاپ از ساعت ١٩:٣٠ هدف بمباران‌ جنگنده‌های رژیم ترک قرار گرفت.

 

از مدتی پیش گروهی از کنتراهای رژیم غاصب ترک با یونیفرم‌های گریلاهای ما در روستاهای منطقه کرک مردیوان بخش پلور از توابع درسیم ضمن جولاندهی به اذیت و آزار خلق می‌پردازند، لازم است خلق ما نبست به تحرکات و اعمال کنتراهای ترکیه هشیارانه عمل کنند."