اعلام همبستگی ماموستایان اهل سنت و جماعت روژهلات کوردستان با مقاومت روژاوا

علما و ماموستایان اهل سنت و جماعت روژهلات خواهان همبستگی با خلق روژاوای کوردستان شدند

ماموستایان اهل سنت و جماعت و علمای روژهلات کوردستان در انزجار و محکومیت جنایات دیکتاتور ترک، رجب طیب اردوغان بیانیه‌ای منتشر کردند.

متن بیانیه علما و ماموستایان اهل سنت و جماعت روژهلات کوردستان به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

   سپاس برای خداوندی است که ستمگران را دشمن خویش خوانده است ( وَاللهُ لا یُحِبُّ الظّالِمینَ – آل عمران ۵۷) و صلوات و رحمت خداوند بر پیامبر مهربانی و عدالت، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و سلم) که فرمود: « الظُّلمُ ظُلُماتٌ یَومَ القِیامه » .

   قابل توجه مردم کردستان و تمامی ملتهای آزاده و مسلمان جهان:

   همانطور که شاهد هستیم؛ یکی دیگر از فرعونیان زمان، #دیکتاتور و دژخیم نژادپرست یعنی اردوغان، رئیس جمهور کشور ترکیه - که وجودش سرشار از نخوت و تکبر و سرکشی است؛ دست ظلم و تعدی را بر ملت مسلمان و مظلوم کردستان دراز نموده و با لشکرکشی به منطقه ی کردستان سوریه درحال ایجاد یک تراژدی جدید انسانی علیه ملتی است که تنها گناهشان مظلومیت، مسلمان‌بودن و کُردبودن است. البته از اردوغان که نوه و نتیجهی ستمگر و جنایتکاری مانند آتاتورک ملعون است؛ کمتر از این انتظار نمی¬رود!.. ولی اردوغان از آتاتورک نیز بدتر است؛ چرا که آتاتورک نه با نام دین، که با افتخار ضد دین بودن، ستم و تجاوز مینمود ولی اردوغان با سوءاستفاده از دین و نام دین، جنایت مینماید ( وَ مَن أَظلَمُ مِمَّن إفتَری عَلَی اللهِ الکَذِب = و چه کسی ظالم‌تر است از آنکه بر خدا دروغ میبندد؟ صف ۷)

   البته در طول تاریخ، دژخیمان و ستمگرانی مانند فرعون و نمرود و هیتلر و صدام همواره یا خود را خدا خوانده اند یا از دین خدا برای اهداف شیطانی خود بهره جسته‌اند (زَیَّنَ لَهُم الشَّیطانُ أَعمالَهُم وَ هُوَ وَلیُّهُم = شیطان کارهایشان را برایشان زینت میدهد و او سرپرستشان است –نحل ۶۳).

   لذا ما ماموستایان و اندیشمندان پیرو اهل سنت وجماعت کردستان ایران، ضمن ابراز نهایت نفرت و بیزاری از اردوغان و پیروان او و جنایات بیشرمانه اش، موارد زیر را  خدمت عموم مردم کردستان و مسلمانان و آزادگان در سرتاسر جهان، اعلام میداریم:

   ۱- جنایات اردوغان و داعیه داران مکتبش هیچ ارتباط و خاستگاهی در آیین مقدس اسلام و اهل سنت نداشته و جنگ با مردم مظلوم و بی دفاع کردستان، تحریف کلمات مقدسی مانند «جهاد» است.

   ۲- جنایت علیه انسان از هر نژاد و دین و زبانی در هر شریعت و خصوصاً در اسلام عزیز، به شدت محکوم و منفور است؛ خواه مسلمان باشد خواه غیر مسلمان. در حالی که مردم کردستان سوریه، مسلمان و با ایمان بوده و شبانه روز صدای اذان محمدی از مناره های کردستان سوریه، گوش دژخیمان نژادپرست را آزار میدهد و هیچ توجیهی برای جنگ با مسلمان روا نیست. قطعا جنایات اردوغان و پیروانش نزد خداوند مهمتر از جنایات بت پرستان میانماری در حق مسلمانان است.

   ۳- اردوغان فراموش کرده که آتاتورکِ رهبرش نزدیک بود دین اسلام را در ترکیه از بین ببرد و اگر مجاهدتهای بزرگان کرد مانند شیخ سعید پیران، شیخ عبیدالله شمزینان، شیخ سعید نوسی و ... نبود؛ اکنون چیزی به نام اسلام در ترکیه وجود نداشت و اکنون فرزندان کرد دوباره علیه این دین فروشِ دین ستیز قیام نموده و به امید حق تعالی به همین زودی سرنگون خواهد شد.

   قطعاً اعمال هرکس برخاسته از تفکر اوست! اردوغان و سپاهش که با نام اسلام اخوانی و سلفی، هیچ کس غیر خود را انسان و مسلمان نمیدانند؛ در میان دیگر مسلمانان حق جو و عدالت طلب هیچ جایگاهی نداشته و نخواهندداشت. فلذا از تمامی کسانی که به نحوی اعمال ننگین آنها را تأیید میکنند؛ دعوت میکنیم به دامان مردم بازگشته و دست از خیانت به دین و ملت و انسانیت بردارند تا دنیای مردم و قیامت خود را بیش از این ویران نکنند.

   ۴- از تمامی مردم عزیز خواستاریم با حمایت از ملت مظلوم کردستان سوریه و پخش این بیانیه، ما را در جهانی کردن این اعتراض یاری نمایند و صدای آن مظلومان باشند.

   ۵- همه با هم ضمن حمایت و کمک به عزیزان هم زبان و هموطنانمان در کردستان سوریه در مناجات و دعاها و نمازهایمان، دست تضرع را به سوی خداوند منّان برداشته و دعا کنیم تا پروردگار ظالمان را بیش از این مهلت ندهد.

   و السلامُ علی من إتبع الهدی"