الزتانی: در برابر ذهنیت داعش لزوم به مبارزات مشترک وجود دارد

جلال الزتانی استاد دانشگاه اسکندریه از شرکت کنندگان در فوروم علیه داعش اعلام کرد، برای پایان دادن به ذهنیت داعش در عرصه‌ی بین‌المللی لزوم به مبارزات مشترک وجود دارد.

  جلال الزتانی استاد دانشگاه اسکندریه از شرکت کنندگان در فوروم علیه داعش وضعیت کنونی داعش و مبارزات علیه آن را ارزیابی نمود.

  الزتانی اعلام کرد، تهدید داعش هنوز هم وجود دارد و به کشورهای حامی آن بویژه ترکیه اشاره نمود. وی اظهار داشت ، راهی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پیش گرفته است سبب نابودی ترکیه خواهد شد.

  وی درباره‌ی وضعیت کنونی داعش اعلام کرد، " آن‌چه را که ق.س.د انجام داد مقدس است. اما سلول‌های مخفی و ذهنیت داعش پایان نیافته‌اند. به همین دلیل لزوم به مبارزاتی مشترک در عرصه‌ی بین المللی وجود دارد. بدون شک نقش آموزش و رسانه در میان خلق و تغییرات ذهنیتی برای خشکاندن ریشه‌های فرهنگی داعش لازم است. "

  الزتانی با اشاره به سیستم شمال و شرق سوریه اظهار داشت، " روژاوا در مقایسه با بسیاری دیگر  از کشورها بزرگ تر است. در بعد انسانی روژاوا با ذهنیت چند ملیتی، پدیده‌‌ای جدید در خاورمیانه است. به نظر من در سال‌های آینده شمال و شرق سوریه به الگویی برای تمامی خاورمیانه مبدل خواهد شد."