"باید هیئتی مستقل در مورد سلاحهای به کار گرفته شده توسط دولت ترکیه تحقیق کند"

یک عضو شورای مدیریت جنبش جامعه دمکراتیک (تَو-دَم) اعلام کرد، بر اساس اطلاعات بدست آمده دولت ترکیه از سلاحهای نامتعارف و ممنوعه استفاده می‌کند و درخواست نمود هیئتی مستقل در این زمینه تحقیق کند.

   بر اساس خبر منتشر شده توسط ژن نیوز اطلاعاتی به دست آنها رسیده که نشان می‌دهد دولت ترکیه از سلاحهای ممنوعه استفاده می‌کند.

   خبرنگارانی که از نزدیک اخبار جنگ را در گریسپی و سریکانی گزارش می‌کنند، اعلام کردند در نهم همین ماه دولت ترکیه در درگیریها علاوه بر بکارگیری توپ و خمپاره و جنگنده‌ها از سلاحهای ممنوع نیز استفاده کرده است.

   فوزا یوسف عضو شورای مدیریت تَو-دَم درخواست نمود که هیئتی مستقل متشکل از پزشکان وابسته به سازمانهای بین‌المللی پزشکی تشکیل شده و در این منطقه به تحقیق بپردازند.

   دیده شده غیرنظامیان با پودری سفید سوخته و به زغال تبدیل شده‌اند

   پس از آنکه ژن نیوز و خبرگزاری هاوار تصاویر کسانی را منتشر کردند که بدنشان سوخته است، چندین تصویر مشابه دیگر هم منتشر شد که بسیار مشکوک بود.

   همچنین در تصاویری که روزنامه نگار ناظم داشتانی منتشر کرده است دیده می‌شود که در منطقه‌ی گریسپی و روستاهای اطراف آن، در نتیجه‌ی بمباران جنگنده‌های رژیم ترکیه دودی سفید منتشر شده است.

   روزنامه نگار ناظم داشتانی در ١٣ اکتبر در گریسپی در زمان گزارش اخبار جنگ تصویری از یک انفجار بزرگ منتشر می‌کند.

   روزنامه‌نگار داشتانی می‌گوید: ابتدا دود یا ماده‌ای سفید دیده شد. پس از بمباران وقتی به محل انفجار رفتم دیدم که غیرنظامیان کاملا سوخته و زغال شده‌اند.

   همچنین روزنامه نگار روکن جمال نیز که از ابتدای حملات در سریکانی حضور دارد اعلام کرد، "از نهم اکتبر با هدف شکست مقاومت خلق سریکانی از همه نوع اسلحه‌ای استفاده می‌کنند. وی همچنین گفت، "در یک ساعت با صدها توپ و بمب و جنگنده و سلاح سنگین حمله انجام می‌شود. در میان سلاحهای به کار گرفته شده، سلاح شیمیایی هم بوده است."

   این روزنامه نگار اعلام کرد، علی‌رغم آتش‌بس بیمارستان روژ بمباران شده است که دهها غیرنظامی در آنجا بستری بوده‌اند.

   یوسف: مدارک مستدلی وجود دارد که از سلاح ممنوع استفاده شده است

   فوزا یوسف عضو شورای مدیریت تَو-دَم اعلام کرد که پزشکانی که همراه آنها هستند در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی تحقیق می‌کنند. وی گفت، "باید پزشکان بدون مرز و سازمانهای درمان بین‌المللی و کارشناسان این زمینه تحقیقات دقیقی انجام دهند."

   یوسف اعلام کرد، علیه مقاومت خلق کورد سلاح ممنوعه به کار گرفته می‌شود و پزشکان منطقه نیز در این زمینه گزارشی تهیه کرده‌اند.

   در تصاویری که از بیمارستان میهنی حسکه منتشر شده‌اند، جراحات کسانی که در سریکانی مجروح شده‌اند مشابه جراحات کسانیست که با فسفر سفید آلوده شده‌اند.

   سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد که مدارک مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت ترکیه و تبهکارانش مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.