با ایران هم‌مرز نیستیم، اطلاعات غلطی به ترامپ داده‌اند!

​​​​​​​سعد خضر اساف، رئیس مشترک اداره نفت خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، به ادعای رئیس جمهور آمریکا که گفته بود "کردها به ایران نفت می‌فروشند" پاسخ داد و افزود: ما با ایران مرز مشترک نداریم، تجارت بین ما وجود ندارد."

سعد خضر اساف، رئیس مشترک اداره نفت خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، و لقمان احمه سخنگوی خودمدیریتی، به نظرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود کردها نفت به ایران می‌فروشد واکنش نشان دادند.

سعد خضر اساف اظهار داشت که بخش بزرگی از نفت سوریه از منطقه دیرالزور استخراج می‌شود، وی افزود: "ما منابع لازم برای پالایش نفت و عرضه آن به بازار را نداریم. ما می‌توانیم نفت را تنها برای مصرف داخلی استخراج کنیم."

 

"ما فقط نیازهای مردممان را تامین می‌کنیم"

اساف به این مسئله اشاره کرد که زیرساخت‌های مورد نیاز برای استخراج و تأمین بازارهای بین‌المللی (در شمال و شرق سوریه) وجود ندارد و بخش‌هایی که آنها قادر به استخراج هستند فقط برای استفاده داخلی است. وی گفت: "ما فناوری یا زیرساخت لازم برای استخراج نفت و عرضه آن به بازار نداریم. موضوع دیگر، منطقه هنوز یک میدان نظامی است و درگیری در آن جریان دارد. تا کنون ما تنها قادر به تامین نیازهای مردم خود هستیم، که این برای ما یک موفقیت است.

 

"با ایران نه مرز مشترک داریم، نه تجارت"

اساف اشاره کرد که درگیری‌ها در منطقه دیرالزور ادامه دارد و نیروهای ایالات متحده در آنجا حضور دارند، وی افزود: "بگذارید در مورد این ادعا که ما نفت را به ایران می‌فروشیم صحبت کنم؛ از لحاظ جغرافیایی، ما هیچ مرزی با ایران نداریم. برقراری روابط تجاری با ایران غیرممکن است. از طریق کدام مسیر می‌توانیم نفت را به ایران بفروشیم؟ علاوه بر این، شرکت‌های نفتی و تجاری ایران در منطقه حضور ندارند."

 

"احتمالا اطلاعات غلط به ترامپ رسیده است"

لقمان احمه، سخنگوی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه همچنین تأکید کرد که سوریه کشور یک جنگ زده است، بنابراین فروش منابع آن به دنیای خارج جرم است. وی گفت: "ما هیچ مرز یا دروازه مرزی مشترک با ایران نداریم. باید بگویم که نظرات آقای ترامپ صحیح نیست و احتمالا اطلاعات غلط به وی رسیده است. در یک کشور که در آن جنگ اتفاق می‌افتد، نه تنها به ایران، فروش نفت به هر کشور دیگری، جرم خواهد بود. تا‌کنون ما هیچ برنامه‌ای برای فروش نفت به خارج از سوریه نداشته‌ایم."