بمباران فرودگاه نظامی "التیاس" (محل استقرار سپاه قدس) در سوریه توسط اسرائیل

شامگاه یکشنبه ۱۲ خرداد /۲ ژوئن تلویزیون دولتی سوریه از حمله‌ی موشکی به فرودگاه نظامی " التیاس " (T۴)در استان حمص توسط اسرائیل خبر داد.

  شامگاه یکشنبه ۱۲ خرداد /۲ ژوئن تلویزیون دولتی سوریه از حمله‌ی موشکی به فرودگاه نظامی " التیاس " (T۴)در استان حمص توسط اسرائیل خبر داد. نیروهای سپاه قدس در این فرودگاه مستقر هستند و این سومین باریست که طی یک سال نیروهای سپاه قدس توسط اسرائیل هدف قرار میگیرند.

  به گزارش تلویزیون دولتی سوریه سامانه‌ی دفاع موشکی این کشور با به گفته‌ی آنها "اهداف متخاصم" مقابله کرده است. یک مقام دولت سوریه نیر اعلام کرد در این حمله‌ی موشکی یک سرباز سوریه‌ای کشته و دو سرباز دیگر زخمی شدند.

  گفته می‌شود در این حمله یک انبار مهمات هدف قرار گرفته است.

  یکشنبه‌ی هفته‌ی گذشته نیز جنگنده‌های ارتش اسرائیل مواضع ارتش سوریه در استان قنیطره در جنوب سوریه و نزدیکی بلندیهای جولان را بمباران کردند که یک روز قبل از آن از این منطقه چندین راکت به سمت جولان شلیک شده بود.

  دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در حمله‌‌ی جنگنده های اسرائیل یک انبار مهمات حزب الله هدف قرار گرفت. در این حمله ۱۰ تن از جمله ۳ سرباز سوری و ۷ سرباز خارجی که مشخص نیست اعضای حزب الله هستند یا اعضای سپاه، کشته شدند.

  علی رغم گفته‌های مقامات ایران و بویژه رهبر جمهوری اسلامی که گفته بود زمان "بزن در رو" دیگر تمام شده است اما تا بحال ایران هیچ واکنش یا پاسخ متقابلی به حملات اسرائیل علیه سپاه در سوریه نداده است و در این زمینه سکوت کرده‌اند