بیلان مرحله دوم عملیات نیروهای ق.س.د علیه سلولهای مخفی داعش

ق.س.د درباره‌ی مرحله‌ی دوم عملیات نظامی علیه سلولهای مخفی داعش در حسکه و دیرالزور کنفرانسی خبری برگزار کرد.

  نیروهای سوریه دمکراتیک ق.س.د در کنفرانس خبری در منطقه‌ی شدادی کانتون حسکه آمار مرحله‌ی دوم عملیات نظامی علیه سلول‌های مخفی داعش را اعلام کرد

  صایل الزوبع فرمانده شورای نظامی شدادی در کنفرانس مطبوعاتی بیانیه‌ای را قرائت کرد. در بیانیه آمده است، در عملیات نظامی که در تاریخ ۳۰ مه/ ۹ خرداد از سوی مبارزان ق.س.د آغاز شده است، تاکنون ۷۲ کیلومتر از لوث سلول‌های مخفی داعش پاکسازی شده است.

  الزوبع اعلام کرد، در این عملیات ۲۲۰۰ مبارز ق.س.د، ۳۰۰ نفر از نیروهای امنیت داخلی و نیروهای پلیس جای گرفته‌اند. الزوبع افزود:" نیروهای ما در ساعت ۱ به شیوه‌ای تاکتیکی منطقه‌ هدف را تحت محاصره قرار دادند. سپس در ساعت ۴ عملیات نظامی آغاز شده و در ساعت ۱۶ به پایان رسید."

  در بیانیه قرائت شده آمده است در چهارچوب این عملیات ۵۰۰ روستا از سلول‌های مخفی داعش پاکسازی شده و ۵۱ تبهکار دستگیر شده‌اند.

  با توجه به بیانیه، نیروهای ق.س.د موفق شدند ۳۵ قبظه اسلحه کلاشینکف، ۱ قبظه بی‌کی‌سی، یک قبظه برنو، ۱۱ کلت کمری، ۶ دولول، ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت را ضبط کنند.

  الزوبع در پایان بیانیه اعلام کرد:" از خلقمان که در این عملیات به ما کمک نموده‌اند قدردانی می‌کنیم. هدف ما از این عملیات ایجاد امنیت در منطقه و پاکسازی آن از سلول‌های مخفی داعش بود. در تمامی این عملیات خلقمان ما را همراهی نموده و درباره‌ی مکان تبهکاران ما را مطلع ساختند."

لازم به ذکر است، در مرحله‌ی اول عملیات ق.س.د علیه سلول‌های مخفی داعش در ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت ۴۲ تبهکار شناسایی و دستگیر شده بودند.