تاراج آثار باستانی عفرین از سوی دولت ترکیه

دولت استعمارگر ترکیه به تاراج آثار باستانی عفرین اشغالی ادامه می‌دهد و سازمان‌های بین‌المللی همچنان در قبال سیاست‌های اشغالگرانه ترکها سکوت کرده‌اند

   خبرگزاری هاوار تصاویری را از غارت ارتش ترک در روستای براده بخش شراوای کانتون عفرین منشتر کرده است که در آن محل آثار موسوم به مارمارون حفاری شده و به تاراج رفته‌‌اند.

   تصاویر ویدیویی ضبط شده از منطقه تاریخی مارمارون در نزدیکی روستای براده بخش شراوا در عفرین اشغالی حاکی از حفاری این منطقه و تاراج آثار باستانی آن از سوی دولت اشغالگر ترکیه است.

   دولت فاشیست ترکیه بدون وقفه حفاری در مناطق تاریخی عفرین را ادامه می‌دهد. چندی پیش ارتش ترک تپه عین دارا که یک مکان تاریخی است را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. دولت ترک به سبک داعش پرستش‌گاه باستانی این منطقه را ویران نمود و محل آرامگاه 'بنی هورو' را حفاری کرد.

   همچنین گزارش‌های موثقی از انتقال آثار باستانی عفرین به موزه‌خانه‌های ترکیه منتشر شده‌اند. جالب اینکه سازمان‌های بین‌المللی و از جمله یونسکو در این رابطه به سکوت شرم‌آور خود ادامه می‌دهند.

   شایان ذکر است که مارمارون محل دفن یکی از سرشناس‌ترین شخصیت‌های خلق سریانی است. این آرامگاه در تپه ایلون واقع شده و قدمت آن به سده چهارم میلادی برمی‌گردد.